Du kunne måske få boret i hul i kappen og skrabe isolering væk. Få den limet på siden af stål beholderen. Isolere igen. Du vil så have dig en fejlvisning, men du kan jo bare ændre setpunktet 5 grader lavere f.eks.
Jeg ved ikke ret meget om varmtvandsbeholderen, der står Atlantic på den
og jeg mener det er en 110 litters med elpatron til sommerbrug, den er vel
7-8 år gammel mener jeg.
Atlantic er en fransk beholder fra Vvs-grossisten, - jeg mener du kan trække føleren fra varmelegemet ud, - skubbe føleren til brugsvandsprioritering op i lommen, - og herefter skubbe føleren til varmelegemet op igen.
Jeg har en atlantic 110L
Sluk for strømmen, af med plastkapslen i bunden. Der er en skrue og så skal den trækkes 3-4 mm vandret før du er af.
Så vidt jeg husker skal du lige skrue strømdelen løs, igen en skrue mener jeg. Under den er føleren.
Den trækker du forsigtig ud, den er ret lang.
Sætter din nye føler ved op af den eksisterende og forsigtigt skubber begge op igen.
Det gik ret nemt, det der snød mig var at det sad under "strøm delen"
topgun » 15 Dec 2010, 21:54 skrev:Jeg har en atlantic 110L
Sluk for strømmen, af med plastkapslen i bunden. Der er en skrue og så skal den trækkes 3-4 mm vandret før du er af.
Så vidt jeg husker skal du lige skrue strømdelen løs, igen en skrue mener jeg. Under den er føleren.
Den trækker du forsigtig ud, den er ret lang.
Sætter din nye føler ved op af den eksisterende og forsigtigt skubber begge op igen.
Det gik ret nemt, det der snød mig var at det sad under "strøm delen"
Hej topgun,
det lyder da godt , den føler du har sat i, er det en almendelig
varmtvandsføler eller er det en speciel en der skal sidde deri ?.