Jeg kan ikke få min fremløbstemperatur op på det ønskede. Kedlen kører konstant på 100 % men kan ikke komme over 71 grader. Jeg har prøvet at læse mig til, hvordan man skruer op for kw, men lige lidt hjælper det.
Her er et billede af mit fyr.
Der sidder en Esbe 60 graders shunt på returen,lige før pumpen.
Fyret var brugt, da jeg købte det. Så jeg ved ikke om det er justeret rigtig. Men det kørte fint sidste vinter. Jeg har dog fået koblet 1.salen ca 100 m3 mere på siden, ialt ca 250 m3.
Jeg fyre med 8mm barlinek.
Jeg prøver at ligge en graf ind af fyret, men kan ikke lige få billedet ind pt.
Du vejer dine træpiller.
På min hjemmeside, finder du en blæserindstillingsvejledning samt et afvejeskema til det kw du ønsker.....
Så stiller du blæseren til det antal kw (fx 24) du ønsker, og bruger 24 kw afvejeskemaet, og vupti, så er dit fyr blevet en 24 kw. Det er dog kun en 16 kw kedel, så din røgtemperatur vil blive temmelig høj ved det...
Det synes jeg og have prøvet, har været inde og kigge på din hjemme side. Min røggas ligger på ca 150grader målt igennem trækstabilisatoren( ved godt det ikke er det rigtige sted) er det for højt? Kan man reset hele styringen, så jeg for slettet den tidligere ejers instillinger?
det her du kan prøve det tager lidt tid med det virker ..
jeg har selv samme kedel og stoker som dig .. og køre på 75 grader.. og har ingen problem med at holde den ..
det første du kan gøre hvis du har det .. du tømme den snegl og finde et ½" vand rør og dele den i 4 stykker .. og stoppe det om i midten at sneglen .. ( den skal fyldes helt ud med rær) det gør at den brænder mere jævnt .. og den skal gerne ned i en 40 grader .. ikke over 45
der efter skal du sætte et 50 mm bredt tape hen over blæseren .. der ryger alt for meget luft igennem kedlen ..
så indstiller du den som du plejer .. når du syn den brænder fint .. med pæn flamme .. skal du gå ind i styringen og sætte den på ydelse på 65 procent .. der er mere end nok til dit hus. derefter begynder du at skrue op for pillerne .. gi den 0,4 på høj last .. sådan 45 min imellem og derefter igen .. indtil du kan se en begynder at ryge lidt.. .. når den rugen går du 0,4 tilbage igen.. og så køre den
Jeg har gjort det med ½" røret, men så giver den kun 1000gram på 6 min. hældningen kan jeg ikke gøre meget ved, da den går igennem væggen ind til siloen. Det andet må jeg lige prøve en dag.
Jeg fandt problemet, da jeg fik mit stokerkontrol op og køre, den tidligere ejer havde skruet den ned på 6kw. Da jeg så fik den justeret op på 16 kw, og den kørte på 100pct i 2 dage begyndte den at falde i pct. Så nu virke den helt perfekt.