det burde den kunne.... men en almindelig kuglehane kan gøre det samme....
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
bamse » 03 Jan 2011, 19:17 skrev:Der er vel indbygget termostat i den, så den er vel bedre end en kuglehane ?
kun mere der kan bøvles med... bemærk mit emne omkring esbeventiler....
min kuglehane til 20 kr gør det samme pt....
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
Den du linker til er bare en alm trevejsshunt uden termostat.
Du kan sagtens bruge en kuglehane det gør jeg også, og min baxi er 11 år gammel
Jeg har både haft termiskshunt og manuelshunt, men kuglehanen gør det ligeså godt.
Har en konstant retur på mellem 55 og 60
jeg har bøvlet rundt med et par ventiler, og til sidst lavede vi det med kuglehanen, og nu er min retur fast imellem 60 og 66.... alt efter fremløbstemp.
bamse » 04 Jan 2011, 07:31 skrev:Hvad gør du så når fyret har været slukket og skal igang igen ? åbner hanen helt eller hvordan ?
hvis du har en fremløbstemp under 60, hvordan tror du så din retur opfører sig, selv med en thermist shunt?????
Desuden kan en thermist ventil på retursiden, IKKE lukke helt af for fremløbet, i sådan en situation der. Så det vil ikke være særlig afvigende fra en fast stilling på en kuglehane.
Jeg havde en alarm på fyret, og kom hjem til et total koldt anlæg.
Da det startede op, opførte det sig fuldstændig som med en thermist shunt.