Jeg søger noget kobber rør, gerne wico eller bløde rør.Str gør ikke så meget bare det er billigt Ca 25 m. Jeg skal nemlig have monteren 2 solfanger på taget, til foråret.
Hedestoker har 10 mm 50 m ruller til 1250 incl m. Det har været sådan, for nylig, at ved køb af to ruller eller mere. var prisen 1000 kr. pr. rulle incl m.
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.
Den størelse jeg har brugt er 15mm udvendig.
Jeg er så kommet noget i tvivl, om det var + moms.
Men det kan jeg finde ud af på mandag.
Det ville også være rart at vide hvor mange meter det drejer sig om i alt.
For jo flere meter jo billigere tror jeg.
Jeg har mulighed for at få varen til Kalundborg. (uden beregning)
Jeg har selv brugt kobber rør til at lave min ant. til min lyndetektor.
Har lavet 10 stk til de danske lyndetektor, der bruger systemet (time of arrival. TOA system)
Billederne ser her:
DSC00145.JPG
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Jeg søger noget kobber rør, gerne wico eller bløde rør.Str gør ikke så meget bare det er billigt Ca 25 m. Jeg skal nemlig have monteren 2 solfanger på taget, til foråret.
Hej Klinkeman
Nu skriver du at det er ligemeget med str. på kobberrør. Men, er det til solfangere er 10 mm bedst. Det er godt at have så lille en væske indhold som muligt pr. m2. De købte solfangere er med 10 mm kobberrør. Jeg har et par billeder af et stykke sunstrips. Sådan en strips er 140 mm bred. Det er fra åbningen af det store solvarmeanlæg i Ringkøbning.
1225.JPG
1226.JPG
Har selv været ved at lege lidt..
1042.JPG
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
Rørene er til frem og retur fra fangerne(ikke selve fangerne)
Det var lige hvis der var nogen der lå inde med en rulle, de ikke viste hvad de skulle bruge den til. Men det kan godt være der ikke er andet at gøre end betale for noget nyt.
Rørene er til frem og retur fra fangerne(ikke selve fangerne)
Det var lige hvis der var nogen der lå inde med en rulle, de ikke viste hvad de skulle bruge den til. Men det kan godt være der ikke er andet at gøre end betale for noget nyt.
Har i evt et andet alternativ end kobber?
Ok.Det misforstod jeg ... Ja, du kan bruge sort jernrør inden under taget. 1/2 tommer er fint. Det må ikke være galv. da glykol nedbryder det galvernisering i røret. Det vil sætte sig som klumper og stoppe til.
Jeg har noget 15 mm kobberrør i rulle. Tror dog kun der er 10 meter..