Må man isolere cirkulationspumper? Dels den på ladeventilen og dels den til radiatorkredsen? Kan de blive overophedet, hvis de bliver lukket inde i isolering? Jeg har en Termovar ladeventil, og jeg ved, der findes en færdig flamingokappe som isolering, men jeg kan ikke finde den nogen steder. Er der nogen, der kan give et tip?
Jeg fyrer med træ på tredje år og har endnu ikke fået isoleret rørene i fyrrummet - nu skal det være!
mener grundfos foreskriver at kun selve pumpehuset og ikke elektronikken må tildækkes, altså den røde metal del, men ikke den sorte plastiktop...
Mener jeg så det i en manual til alpha2 engang...
man må gerne isolere sine pumper.
Jeg har isoleret begge mine alpha2 pumper, men kun det røde, ikke elektronikken.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
man kan også lave det selv med lidt 20mm rockwoll og lidt alutape. Det er sådan det er gjort her ved mig.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
Det var hurtig service!!! Jeg kan ikke finde noget billede af isoleringen til cirkulationspumpen - kan man få hjælp til det også? Det er forresten en af de gamle modeller - ikke en alphamodel. Det virker ikke til, at der findes færdig isolering til dem...