Hej, jeg er kommet i mange hjem med billig fjernvarme, hvor der er brændeovn også. Jeg har mange gange spurgt til brug af denne. Jeg kan næsten ikke mindes at svaret har været andet end "ren hygge". Har enkelte gange fået svaret fra ældre, at brændeovnen giver dem god varme når de forfrosne. Det kan jeg kun give dem ret i
Brændeovn i byer med fjernvarme er jo lidt to skridt frem og tre tilbage. I mine forældres kvarter er der en del ballade da der ligger sod/aske på nogle naboers tag. Samtidig kan det tydeligt lugtes. Der jo ikke mange m mellem naboerne i byen (godt det ikke er mig). Umiddelbart tænker jeg at der lukkes pænt ned for luften. Så der rigtigt kan hygges, med uren forbrænding til følge. Har haft snak med min egen skorstensfejer om det. Han siger diskret, der så meget sod i "hygge brændeovns skorstenene".
jeg forstår ikke det tilladt at have brændeovn i byer med fjernvarme. Det svineri. Jeg ville gerne vælte mine skorstene, hvis kommunen vil føre fjernvarmen ud til mig
Også lidt sjovt at tænke på, at i mine forældres barndomstid havde alle kakkelovne i lejlighederne. Da central oliefyr og senere fjernvarme kom var det jo en ren revolution. Men ak frem og tilbage er jo lige langt. bare tjek sporvogne kontra letbaner. Min gamle far ryster på hovedet....