Som jeg skrev at hvis du har en sundheds forsikring vil den dække en øjenoperation med monofokale linser hvis øjenlægen skønner der er grå stær. Præcis det samme som den offentlige.
Ønsker du multifokale linser skal du betale for dem, hvor de monofokale intet koster . Multifokale linser gav jeg 13.000 kr for. Multifokal betyder der er flere valg i linsen. Vælger du en monofokal linse er den lavet til et allround syn. Du ser fint undtagen tæt på. Der er standarden du skal have en læsebrille +1 når du skal læse avis f.eks.
Multifokal linse. Der er det din hjerne der bestemmer hvad der skal bruges i din linse for at du kan se skarpt. Ja. det lyder skørt. Men, hjernen vælger ud fra de værktøjer der nu engang er i linsen.
Jeg tænker da hvis du har privat sundheds forsikring at øjenlægen meget gerne vil konstatere dig med grå stær. For da dækker forsikringen. Og øjenlægen vil tjene penge. Jeg fik mine øjne opereret på Hamlet privathospitalet ved vejle. Jeg har bestemt ikke fortrudt mit valg.. Jeg bevarer mit gode syn resten af livet da det er i din medfødte linse der dannes stær..