HAVOG » 16 Jun 2011, 19:21 skrev:For lige at spørge om noget andet.. Røg temp.... Hvor høj skal den være når den kommer ud af skorstenen for at kunne bære vandet ud, så det ikke kondenserer?
60 grader, målt en meter før toppen af skorstenen....
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
Okay... Så må vi se om vi kan klare det. Er nok ikke så stort problem i koldt vejer - er nok værre ved delvis pausefyring. Min skorsten er 14 meter høj og muret op, dvs. uden stålkerne.
ca 60 grader målt 1 meter nede i skorstenspiben. det kan gøres med et trådløst stegetermometer, så er der også en undskyldning for at købe noget weber udstyr til grilden!
Jeg har renselem oppe på loftet under taget ca. 10-11 meter oppe og kan komme til skorstenen helt op i ca. 12-13 meter, på loftet. Så kunne jeg jo bore en PT100 eller lign. temp. probe ind i skorstenen.