Tjekkede fyret kl 23 i aftes, der kørte det på lav med 40 sek mellem indføring temp ca. 80 frem 72 retur og det var helt vindstille.
kl 07 her til morgen var det så gået ud med en A10 alarm. øv!!
Er der flere gode foreslag eller skal jeg bare lære at leve med det??
Kan det tænkes at den sidste sending piller har været dårligere end normalt? De ser helt normale ud!
Jeg har på fornemmelsen at det må være noget indstillings tam tam, siden at det altid var A11 med fabriksindstillinger og nu altid A10 med thy's indstillinger!
Har prøvet at kalibrere det hjalp ikke.
Jeg har ikke set at den er gået på pause, men hver gang den dør er det helt vindstille og hvis man inden man starter igen tjekker tid mellem indføring står den på max. så det er meget muligt at den dør under pause (2 gange det sidste døgn ((A11)).
Baxi møntør er tilkaldt!
jeg har tænkt på at slå iltstyring fra indtil montør kommer, men hvorledes skal jeg indstille til kørsel uden iltstyr??
Nå så kom baxi montøren, iflg ham er der intet teknisk galt med fyret men han målte at der var nedslag i skorstenen og det var der problemet lå, løsning skorstenen skal forhøjes ca en meter.
Kan det passe at der er har problemet ligger og ville trækstabilator ikke gøre det samme som en forhøjelse af skorstennen, eller er det noget jeg har misforstået??
Nå så kom baxi montøren, iflg ham er der intet teknisk galt med fyret men han målte at der var nedslag i skorstenen og det var der problemet lå, løsning skorstenen skal forhøjes ca en meter.
Kan det passe at der er har problemet ligger og ville trækstabilator ikke gøre det samme som en forhøjelse af skorstennen, eller er det noget jeg har misforstået??
de bedste hilsner
Dreier
trækstabilisatoren vil sikre ens (næsten) træk.. MEN er skorstenen for kort vil der være for lidt træk.. det er jo også skidt... der er flere der har monteret en aspirator eller hvad det lige er den heder der sørger for vinden ikke kan slå ned i skorstenen...