frølårsraketten skrev:
Aarøe kan osse sætte rumtermostaten på fex 30 gr. i vinterhalvåret, så slipper han for en extra kontakt.
Korrekt.. men... hvad sker der så når føleren løber tør for strøm i den uge hvor du er på vinterferie og det fryser 30 grader (desuden er min koblet på gulvvarmen, så det er ikke smart at skrue op på 30 grader )
Hmm mon ikke konklusionen er at det er godt givet ud at investere de 500 kr. I en 3 vejs stunt, og sætte skidtet på når vandet alligevel skal af anlægget.
Jeg har i mellemtiden ladet mig fortælle at det er muligt at tvangsåbne ventilen, så kan jeg jo se hvornår jeg får gravet et kabel ned.
Mht. rumtermostaten, så giver det god mening i mine ører at bruge den i overgangsperioden og om sommeren, og så skrue op på 30 gr. om vinteren og lade radiatorventilerne bestemme temp. Derved kører fyret hele tiden, da jeg ikke gerne skulle nå op.på 30 gr. i stuen.
Og hvis man vil være helt sikker, så er det jo bare at koble en billig 1polet afbryder parallel med indgangen, og så kalde denne "vinterdrift" så er man på den sikre side om vinteren...
Hvis man kan leve med designet, så er : http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp ... &Grp=&n=10 Til 8,95 hvist den billigste løsning... ;-)