Jeg er sikker på at vi bliver glade... Vi bruger brænde pt. i vores Baxi Bonus 30 kedel mena darn.. Jeg har regnet ud at hvis vi holdt fast i at fyre med brænde, ville vi på et år med de minutter/timer vi bruger på at slæbe brænde fra indkørsel til brændeskur i baghaven, hente det derfra, holde øje med at det får ordentligt fat når man har tændt op og rense kedlen for det meget sod og aske der kommer, bruge ca. 1 hel uge 24 timer i døgnet om året på det. DET er sgu lang tid... Samtidig med at hvis vi her i vinter bare var væk 1 dag og af den grund ikke kunne tænde op, vågnede vi til ca 14-15 grader i hele huset....
Vi flyttede ind i huset i September sidste år og har indtil nu brugt 15.000 på brænde hvoraf vi har ca 1½ tårn tilbage... Og som skrevet har det været iskoldt hvis vi ikke lige fik tændt op fra om morgenen af... så igen JO vi kommer helt sikkert til at blive superglade for et næsten automatisk pillefyr.
Vi har også kun ca 100mm isolering på vores loft. Har kraftigt overvejet at få sprøjtet 200mm Climatizer Plus over hele loftet når vi næste år skal have hulmursisoleret, så der ialt også ligger 300mm.
(Link:
http://www.isolering-priser.dk/isoleringsmaterialer/)
Jeg vil dog stadig skyde på at vi kommer til at bruge en 6-7 tons piller/år hvis det samtidig er en kold vinter som i år. Men alene det ikke at vågne op til 14 grader er det hele værd... :-). - Det er jo et gammel 240 M2 hus fra da ruder konge var knægt..
Ved du om det kan betale sig at få noget af alt det "fancy" til fyret såsom kompressorkit, rumfølere med ugevisning m.m. eller kan man fint klare sig uden? Ang. rumtemperaturføleren er der jo mulighed for at sætte en fast temperatur til om natten og om dagen på det 6.70 interface i forvejen eller..? (Så der mo jo følge en eller anden form for følere med hvis den skal kunne "vide" hvornår huset er den fastsatte temperatur?)