Nemlig rigtigt Michael

Det er rigtigt. Og i tilfælde af semirens kedlen kan det også være med til at undgå kondensering i skorstenen. Det er muligt du ikke har problemer med at det kondenserer i kedlen, men det gør det så sikker i dit røgrør og i din skorsten?hassemp skrev:Taagman: Såvidt jeg har forstået er ønsket om returtemperaturen alene et spørgsmål om, 1: At undgå kondens i kedlen, og 2: At sikre at røggasserne ikke tærer kedlen. Sådan har det altid været med pladejernskedler.
Min kedel er knastør, når jeg gør den ren, og med en retur på 55 grader, kører kedlen jo stort set med sig selv uden at give meget varme til huset.
Pille bruger: Pladen på bypass vender ud mod skorstenen, som den altid har gjort, og DER er ikke noget at skrue boltene ned på.
Tak for svar til jer begge.
Jeg tror ( ved det ikke ) at du har vendt den forkert.hassemp skrev:Til Pille bruger: Det er netop det der er problemet. Pladen er vandret med boltene skruet helt i bund, og der er ca. 5 mm fra boltene til sidste røgslag. Jeg HAR prøvet at se om jeg kan flytte den by-pass, (pladen), men hele skidtet sidder jo på akslen, så jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ved det. Konstruktionsfejl måske? Mvh. Hasse