kejser2001 skrev:Har nu været en tur i Jylland med overnatning. Ja jeg kom hjem her til morgen kørte fyret stadig men da jeg åbnede magasinet var det smårøget dernede med sorte og halvbrændte piller og samtidig var der fugtigt og masser af ulækkert sort og brunt klistret snask i magasinet på sider og låg. Jeg har tidligere oplevet at der har været tilbagebrand og at syrventilen så har slukket det men det har kun været hvis magasinet var ved at løbe tør for piller. I dette tilfælde har magasient været mellen en halv og en tredjedel fuld. Nu har jeg tømt magasinet fuldstændigt for piller og kørt snegl frem således at sneglgangen var helt fri. Jeg lå længe og kiggede og der var ingen dryp at konstatere fra syrventilen. Det er vel ikke muligt med til bøgebrændet med halvfuld magasin når der praktisk talt ingen ilt er tilstede eller hvad? Nu har jeg fyldt et minimum af piller i magasinet og startet fyret op igen. Nu vil jeg prøve at følge det time for time. Er det muligt at der er en utæthed på taget ved skorstenen og så at sne er smeltet og på dn eller anden mystisk måde er løbet nede fyret? Som sagt drev vandet ned og ud af rørgrør i forgårs. Jeg synes det er Meget mystisk?
der er i hvertfald noget der ikke stemmer...
piller skal ikke blive sorte den vej ind.. trykkes kontakten helt ned ved tank lågen?
kører sneglen let og uden modstand..klikker relæet som det plejer?
er der en aske/kul ring der spærer for pillerne kommer i herden..
gidder du liste alle indstillinger...
hvis der er kan vi aftale noget tlf tid i morgen..