Hejcoctail skrev:Hej og velkommen til
Den bedste placering til et pillefyr vil være i din garage, da du ikke kan undgå at det vil svine lidt, samt installation af skorsten, påfyldning af piller, askeudtagning mv. vil være lettere.
Du skal dog være opmærksom på, at du ikke må have en bil stående i samme rum som pillefyret.
når du har krybekælder, er det nemt at trække et isoleret rør derfra og ind til dine brugsvandsinstallationer. Man kan evt. placerer varmtvandsbeholderen i krybekælderen tæt på badeværelset, bryggers mv, så der er lynhurtigt varmt vand i vandhanerne uden at brugsvandstcirkulation.
Denne placering vil tilgengæld ødelægge lagdelingen i tanken, men hvor meget det har at sige ved jeg ikke, men det er der måske andre i forummet der kan svare på?
En beholder med indbygget elpatron vil være det bedste, da du så kan slukke for fyret om sommeren.
Ved en placering i garagen, åbner du også op for flere fyrmodeller.
Jeg vælger helt bevidst at undlade at nævne navne på andre fyrproducenter, da folk kan være meget religiøse, hvad det angår..
Jeg ved godt at det er lidt uden for tråden, men når du selv nævner det. Hvor står der specifikt at der ikke må ståen bil sammen med et pille fyr?
Ellers er jeg enig i at garagen er at foretrække. Er i hvert fald glad for at jeg ikke satte det op i bryggerset hvor oliefyret stod.
Er ikke enig i at det kan betale sig at fyre med el om sommeren til vvb. Medmindre man har overskud af solcellestrøm efter den gamle ordning.