Men Zarge - det kan simpelthen ikke passe, at du ikke kan få en 16 kw til at brænde korrekt. Har du overvejet at prøve den flade herd, som jeg og fantasia linkede til.Zarge skrev:Hæ ja det ka være det er løsningen... ;-)
Venlig hilsen
Men Zarge - det kan simpelthen ikke passe, at du ikke kan få en 16 kw til at brænde korrekt. Har du overvejet at prøve den flade herd, som jeg og fantasia linkede til.Zarge skrev:Hæ ja det ka være det er løsningen... ;-)
Det kan måske også have noget at gøre med din herd. Som skrevet i tråden "slagger igen igen", så har jeg testet 2 stk. U-herder, hvor jeg fik et mega askebjerg. Den flade herd fungerer bedst i mit setup mht. aske. Den er så til gengæld lidt mere sulten.Holmhuse skrev:Kan ikke rigtig finde den rigtige indstilling på blæs/rens på min stokerfyr Woody 16 kw fra 2013 problemet er at man manuelt skal skrabe asken ud fra brænde risten ellers går den ud, ved ikke om nogen kan gi nogle fif til dette problem. På forhånd tak. Mvh Ole
Nej det betyder det slet ikke. Men den U-formede herd, sparker så meget varme af sig med de fabriksindstillede lufttal, at toplugen bliver brandvarm. Der kan således skrues op for piller, eller også skal man begynde at rode med lufttal og sænke dem og så selvfølgelig også sænke pillemængden. Jeg opgav imidlertid forsøget, da jeg fik et askebjerg på størrelse med Himalaya, der konstant skulle fjernes manuelt. Det rejser jeg for meget til. Derfor blev den flade herd reinstalleret.Futte skrev:Er blevet nysgerrig, når du skriver den er mere sulten. Betyder det at den ikke kan brande pillerne ordenligt ?.
Kan man få en flad herd til en 10 kw ?elvisdk skrev:Fik købt og installeret skamol pladen i en lille rille over u-herden, men det havde ikke den ønskede effekt.
Prøver at købe en af de flade herd's