ændring af avta til avtb
-
- Stoker XI
- 15
- Mit fyr: passat bioheat ogbiobrænder på fer kedel
- Areal: 110+40m2 uiso garage
- Brændsel: bio olie og træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 8900
- Dagligt forbrug: 15 kg
- Årligt forbrug: 3000 kg
- Geografisk sted: randers
- Har takket: 4 gange
- Blevet takket: 7 gange
Re: ændring af avta til avtb
jeg har købt en del avtb ventiler efterhånden sidste gang fik jeg 2 avtb og 2 fjv til 600.Denne gang købte jeg dog kun 1 avta til 600 men den har så aldrig været brugt og er stadigvæk i den originale kasse
har ekstra dele til passat bioheat på lager til låns hvis fyret strejker
-
- Stoker XIX
- 14
- Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
- Areal: 116
- Brændsel: ren el
- Fremviser gerne i postnummer: 6818
- Geografisk sted: Årre/Varde
- Har takket: 9 gange
- Blevet takket: 201 gange
jeg købte et par fjernvarmemoduler, hvor der var to avtb ventiler i, både en 30-100 og en 20-60, samt lidt alpha 2 pumper og sådan. Det viste sig at være en ret god deal med dem

"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
citat Bigfoot, herning pullingarena.
-
- Stoker XI
- 15
- Mit fyr: passat bioheat ogbiobrænder på fer kedel
- Areal: 110+40m2 uiso garage
- Brændsel: bio olie og træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 8900
- Dagligt forbrug: 15 kg
- Årligt forbrug: 3000 kg
- Geografisk sted: randers
- Har takket: 4 gange
- Blevet takket: 7 gange

har ekstra dele til passat bioheat på lager til låns hvis fyret strejker
-
- Stoker I
- 3
- Blevet takket: 1 gang
Jeg kan se, det er en gammel tråd, men håber alligevel at nogen læser med og kan svare.
Når man har for mange projekter, ligger man søvnløs om natten, beklager
Har nemlig en AVTB monteret på en brændeovn med vandtank, men vil jo mene at en AVTA, burde være den rigtige løsning.
Hvad menes der med at vende om på top og bund?
Når man har for mange projekter, ligger man søvnløs om natten, beklager
Har nemlig en AVTB monteret på en brændeovn med vandtank, men vil jo mene at en AVTA, burde være den rigtige løsning.
Hvad menes der med at vende om på top og bund?
-
- Supporter
- 17
- Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
- Areal: 240
- Brændsel: gran og fyr og sol
- Fremviser gerne i postnummer: 6900
- Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
- Geografisk sted: lidt syd for herning
- Har takket: 304 gange
- Blevet takket: 397 gange
Så sidder man og googler på ventiler. Og denne gamle tråd dukker op. Den sidste der skrev fik aldrig et svar. Den kommer så nu. En AVTB ventilhus og en AVTA ventilhus er helt den samme til begge slags formål. En AVTB lukker ved stigende temp. En AVTA åbner ved stigende temperatur.
Har du en AVTB ventil og ønsker en AVTA ventil tager du blot håndtaget med temp. skalaen af. Ligeledes tager du føler elementet af. så monterer du håndtaget med talskalaen på den side af ventilen hvor følerelementet sad og du monterer følere elementet hvor håndtaget med talskalagen sad. Vupti Så har du en AVTA ventil. Det er jo ingen raketvidenskab. Trykkes følerelementet på stiften af ventilhuset i den ene side lukker ventilen eller omvendt trykkes følerelementet på stiften i den anden side af ventilhuset åbner ventilen. Håndtaget med skalaen på bestemmer så ved hvilken temp. ventilen skal åbne eller lukke. Den trykker jo , fjederbelastet ved at dreje det håndtag, kontra på stiften i den side hvor den sidder.
Det er en ventil der kan bruges til flere formål. Jeg har så et følerelement fra en AVTQ på AVTB til mit gulvvarme. Det gør at ventilen reagerer hurtigt. Og det er så heller ingen raketvidenskab da en aVTQ føler element er spiralformet og væske indholdet er mindre og derved hurtigere varmes op end en AVTB/AVTA føler hvor væsken er i en beholder. Men, der er tryk nok til at aktivere ventilstiften
Har du en AVTB ventil og ønsker en AVTA ventil tager du blot håndtaget med temp. skalaen af. Ligeledes tager du føler elementet af. så monterer du håndtaget med talskalaen på den side af ventilen hvor følerelementet sad og du monterer følere elementet hvor håndtaget med talskalagen sad. Vupti Så har du en AVTA ventil. Det er jo ingen raketvidenskab. Trykkes følerelementet på stiften af ventilhuset i den ene side lukker ventilen eller omvendt trykkes følerelementet på stiften i den anden side af ventilhuset åbner ventilen. Håndtaget med skalaen på bestemmer så ved hvilken temp. ventilen skal åbne eller lukke. Den trykker jo , fjederbelastet ved at dreje det håndtag, kontra på stiften i den side hvor den sidder.
Det er en ventil der kan bruges til flere formål. Jeg har så et følerelement fra en AVTQ på AVTB til mit gulvvarme. Det gør at ventilen reagerer hurtigt. Og det er så heller ingen raketvidenskab da en aVTQ føler element er spiralformet og væske indholdet er mindre og derved hurtigere varmes op end en AVTB/AVTA føler hvor væsken er i en beholder. Men, der er tryk nok til at aktivere ventilstiften

Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.