Jeg ville intet skifte før din søn kender til nuværende udgifter, jeg ville dog se på hvilke muligheder der findes for at let og billigt isolere kedlen, og evt se om der kan laves noget med ekstra røgvendere. Sålænge din søn ikke kender til sine egne varmeudgifter - hvordan skal han så vide hvad der bedst kan betale sig af andre muligheder? Det kan jo være det billigste er at købe en brændeovn og tilslutte til en nuværende skorsten. så kan der fyres med dette når han gider og så køre med oliefyret da det er den nuværende mulighed som kræver mindst arbejde.newpas skrev:I modsætning til Ulca står min søn med den modsatte problemstilling. Han flytter snart i hus hvor der er solvarme og oliefyr. Nu går overvejelserne på om oliefyret skal udskiftes med fjernvarme eller pillefyr? Kan fjernvarme overhovedet ( økonomisk/teknisk) kombineres med solvarme. Pillefyr er han ikke meget for grundet arbejdet med pillerne/ tiden til fyring.
Jeg ville tænkte mig en ekstra gang med at tilslutte mig til fjernvarme, da hvis du først bliver tilsluttet, ikke særligt let, hvis muligt, kan slippe ud af fjernvarmemafiaens kløer...