Halløj i forum,
Ups, ja jeg så ikke viseren var uden for skalaen, bare at den røde pil var ud for 1.5 bar.
Hus til leje = Gammelt HS TARM kombifyr.
-
- Stoker XVII
- 15
- Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
- Areal: 425 m2
- Brændsel: Spildkorn - Træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 4300
- Årligt forbrug: ca 10 tons
- Geografisk sted: Holbæk
- Har takket: 1 gang
- Blevet takket: 136 gange
Re: Hus til leje = Gammelt HS TARM kombifyr.
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )
-
- Stoker I
- 15
- Mit fyr: HS kombikedel
- Areal: 110
- Brændsel: brænde ca 25rm
- Geografisk sted: sydjylland
Hej Minifyr
Jeg har et magen til dit og har et par kommentarer.
Spjældet i øverste låge skal stå ca 1/4 åben og der er lidt isolering bag, men der skal komme sekundær luft ind der.
Klappen inde i fyret skal være til HØJRE når du fyre med brænde, se foto 75, der er vist at klappen skal være til højre når du fyre med brænde og olie. Hvis du kun fyre med olie skal den være til VENSTRE, så varmen fra oliefyret kommer ind i brændedelen. Når jeg tænder op slår jeg klappen til venstre så der er fri udblæsning, men pas på da røgrør bliver meget varm hvis det ikke er isoleret. Når der er kommet lidt gang i den slår jeg klappen til højre og fylder brænderummet op.
Mvh
Carlsen
Jeg har et magen til dit og har et par kommentarer.
Spjældet i øverste låge skal stå ca 1/4 åben og der er lidt isolering bag, men der skal komme sekundær luft ind der.
Klappen inde i fyret skal være til HØJRE når du fyre med brænde, se foto 75, der er vist at klappen skal være til højre når du fyre med brænde og olie. Hvis du kun fyre med olie skal den være til VENSTRE, så varmen fra oliefyret kommer ind i brændedelen. Når jeg tænder op slår jeg klappen til venstre så der er fri udblæsning, men pas på da røgrør bliver meget varm hvis det ikke er isoleret. Når der er kommet lidt gang i den slår jeg klappen til højre og fylder brænderummet op.
Mvh
Carlsen
-
- Stoker XV
- 18
- Mit fyr: MGM 15 Comfort + Passat Atmos m. akku.
- Areal: 275
- Brændsel: Træpiller + brænde i Atmos'en
- Dagligt forbrug: ?
- Årligt forbrug: 6 t + brænde
- Geografisk sted: Sydvestjylland
- Har takket: 80 gange
- Blevet takket: 67 gange
Carlsen > Det er godt du er mere vågen, end jeg var
Det er rigtigt at klappen skal være til højre, det er jo nydeligt vist på kedlen, - jeg sov vist lidt der

Det er rigtigt at klappen skal være til højre, det er jo nydeligt vist på kedlen, - jeg sov vist lidt der

Mvh Jens
Hvis du ikke ændre kurs, - så risikere du at ende der, hvor du er på vej hen !
Hvis du ikke ændre kurs, - så risikere du at ende der, hvor du er på vej hen !