Jeg synes mit returvand er lavt i temperatur (nogle af 50) på totrins-funktionen... Manualen beskriver det helst skal være over 60...?
Hvad koster iltstyring inkl. montering normalt, ca?
Og TAK for hjælpen!

nemlig 20 =3 gange perminut =1,5 sek(ca20% mindre end standart lav) standart ved 56 giver 1,82sek den på 33 giver 3,1sekMikkel-A skrev:Så er den indstillet.
Umiddelbart er min først indskydelse, at det er meget kort køretid for sneglen (0,5 sek) ved lav drift, men med kort interval (20 sek). Instruktionsbogen siger 1,7 sek og enten 56 eller 33 sekunders pause afhængig af, om der er stort eller lille varmebehov... (Tænker mit varmebehov må være lille, da vejret ikke er så koldt, og huset er nogenlunde isoleret). Men ser ud til, dine indstillinger går på stort varmebehov?
Hvad er dine tanker bag de indstillinger? Det skal nok give mening, jeg skal bare lige forstå det...
ja det er noget aske der brænder af,det sker sometider dog tittest lige før rensning og lige når man åbner lågen så der bliver luftoverskud så det kan brænde af,kan godt være den lidt for høje snegletid vi satte ned,kik igen i morgen farven på stenen på lågen ser rigtig ud,sådan må turbolator ender og område gerne blive...Mikkel-A skrev:Her kan du se ringene af gnistre om røgrør, som for mig ligner sod som brænder/ulmer. Siderne i kammeret er også blevet mere sorte. Asken er dog som den plejede.
mystisk var den justeret på snegle tidMikkel-A skrev:Det funkede ikke!
Den var sodet til på samme vis i morges, så jeg justerende høj sek, som du skrev i aftes, inden jeg kørte på arbejde.
Men hvorom alting er, kom jeg hjem til et gennemsodet fyr, som var slukket med A1-fejlkoden. (se billeder)![]()
Et lag sort sod på alle overflader i brændkammeret samt på røgrørene, som hvis fyret havde kørt i tre uger uden rengøring på mine gamle indstillinger.
Jeg er nu gået tilbage på mine gamle værdier!
Håber du kan kaste lidt lys over det Thy...