Jeg lavede en silo af brændbart materiale, og juks, så blev den afvist af ham, da han forklarede at silo ikke måtte være i brændbart materiale ;(
I er sgu rigtig heldige der.
Forsikrings taksatoren har fornyelig inspiceret mit fyrrum i forbindelse med fornyelse af forsikringen. Han udtalte (stort set ordret) at det ikke er pillerne i tanken der i givet tilfælde brænder. Det er resten af det "skrammel" der altid er opbevaret i værkstedet/fyrrummet der brænder dvs når rummet er udbrændt står pilletanken stadig tilbage med piller i stort set intakt tilstand.pendec skrev: 05 apr 2019 22:18 I har sgu nogle flinke skorstensfejere der
Jeg lavede en silo af brændbart materiale, og juks, så blev den afvist af ham, da han forklarede at silo ikke måtte være i brændbart materiale ;(
I er sgu rigtig heldige der.
Er det ikke skorstensfejeren som altid har ret.hensan skrev: 05 apr 2019 22:40 Forsikrings taksatoren har fornyelig inspiceret mit fyrrum i forbindelse med fornyelse af forsikringen. Han udtalte (stort set ordret) at det ikke er pillerne i tanken der i givet tilfælde brænder. Det er resten af det "skrammel" der altid er opbevaret i værkstedet/fyrrummet der brænder dvs når rummet er udbrændt står pilletanken stadig tilbage med piller i stort set intakt tilstand.
(Jeg har generelt altid låg på og bruger låget som aflægger plads. Jeg tog dog låget af for at kunne tage billeder)
Skorstensfejeren ser den hvert år, underskriver sit brandsyn og er glad og tilfreds + Forsikringsmanden ser den en gang imellem og er glad og tilfreds = Jeg er glad og tilfreds.pendec skrev: 05 apr 2019 22:47 Er det ikke skorstensfejeren som altid har ret.
Som jeg har forstået andres rådgivning her, så er skorstensfejerens ord, lov, så kan alle have en holdning til noget der. Det er hans underskrift som gælder.
hensan skrev: 05 apr 2019 22:53 Skorstensfejeren ser den hvert år, underskriver sit brandsyn og er glad og tilfreds + Forsikringsmanden ser den en gang imellem og er glad og tilfreds = Jeg er glad og tilfreds.
Hvorfor gøre noget til et problem hvis ikke det er det.
Hej.
MichaelK skrev: 06 apr 2019 07:00 Jo, det er derFor varmepumper generelt, stiller arbejdstilsynet krav om et lovpligtigt årligt eftersyn. Her er ........
Skal vi prøve at holde os til Torpet´s emne - Nemlig en overbygning på en pillesilo.pendec skrev: 06 apr 2019 08:16 Så er problemet vel bare, vi har skorstensfejere som kommer mindst 1 gang ..........