Det er slemt - og det kommer til at gøre ondt på nogle.

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
14
Har takket: 1385 gange
Blevet takket: 800 gange

Re: Det er slemt - og det kommer til at gøre ondt på nogle.

Indlæg af Lintz »

thermik skrev: 12 mar 2020 17:56 jeg tror ikke der bliver sendt mange hjem med løn i det private medmindre staten spytter i kassen
Dette er et citat direkte fra vores firma.

Lønforhold
Bliver du bedt om at gå i karantæne, eller sendes hjem grundet smitterisiko, vil du få løn i perioden.

Om det så kommer til at holde stik når og hvis det bliver aktuelt er så en anden sag.

Vi har en medarbejder som er blevet sendt hjem fordi konen har siddet i bil sammen med en der var smittet.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Torpet
Stoker XII
Stoker XII
13
Mit fyr: Blackstar 10 Kw V7 semirens
Areal: 130+75
Brændsel: Vida/Varga Svenske 8mm
Årligt forbrug: 4,5 tons
Har takket: 67 gange
Blevet takket: 85 gange

Indlæg af Torpet »

Rigtigt svære tider.

Er England mon smartere end resten af verdenen eller vil de blive ramt af en bombe som det f.eks. skete i Italien? De spiller bare videre med op til 50.000 tilskuere til fodboldkampe og alt fungerer som sædvanligt med skoler osv. Soccer klubberne er meget stærke i England, både pengemæssigt og politisk. Mange fanatikere = 'sports-idioter'.

Hvis nu det viser sig de bare er stupid, så vil der også ske en katastrofe i africa, hvor virussen nu har startet (vist i 12 afrikanske lande). Helt galt kan det gå i flygtninge lejrene og så i de fattige landsbyer, som der er mange af og godt befolkede. Man må håbe, at englænderne har ret i, at der ikke er noget bevis for at man bliver mere smittet af at være tæt sammen med en masse mennesker. Altså at resten af verdenen er gået i panic og overdriver faren. Mon ikke også USA risikerer snart at få en slem overraskelse? Kan det blive Trumps dødsstød?

Hørte at EM i fodbold bliver senere eller måske udsat til næste år. Japan mener stadigvæk, at de Olympiske Lege kan afholdes i år som planlagt. Men hvem vil rejse til Japan og være sammen med masser af mennesker fra hele verdenen i år?? Vil pro-sportsverdenen overhovedet tage den chance. Jeg tvivler på ret mange.

Et argument jeg hørte fra England, var at hvis de ikke gik til fodbold ville de bare sidde på deres pub og der blive smittet. Hm. Eller måske hos den lokale kønne villige pige (for en 100-lap :) = nærkontakt, (dog sjovere).

Må bare håbe det ikke går for galt for nogen.
Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
13
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Har takket: 271 gange
Blevet takket: 361 gange

Indlæg af lamborg »

Har lige læst at al fodbold i Uk er udsat til den 3/4 så tosserne har fået et klarsyn om at samfundes ve og vel er mere vigtigt end fodbold mammon. Men ja det kommer til at gøre ondt på nogle og fruen og mig er desværre blandt disse nogen .. Aflysninger af fester her i marts og også nogen i april . Håber bare at alt er normalt inden konfirmationer starter efter påske så klare vi os nok selvom det bliver stramt men ellers kommer vi til at leve på bankens nåde . Det er sgu lidt til at knibe en tåre over at 10 års hårdt arbejde i at banke en forretning og ens hjertebarn op kan være spildt og at man kan risikere at miste det hele.
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
14

Indlæg af Lintz »

lamborg skrev: 13 mar 2020 15:57 Har lige læst at al fodbold i Uk er udsat til den 3/4 så tosserne har fået et klarsyn om at samfundes ve og vel er mere vigtigt end fodbold mammon. Men ja det kommer til at gøre ondt på nogle og fruen og mig er desværre blandt disse nogen .. Aflysninger af fester her i marts og også nogen i april . Håber bare at alt er normalt inden konfirmationer starter efter påske så klare vi os nok selvom det bliver stramt men ellers kommer vi til at leve på bankens nåde . Det er sgu lidt til at knibe en tåre over at 10 års hårdt arbejde i at banke en forretning og ens hjertebarn op kan være spildt og at man kan risikere at miste det hele.
Det vil gøre ondt på mange, men kan det nøjes med at gøre lidt ondt på mange så går det nok - Men håber da at I klarer skærene.
Det vigtigste må vel være at vi ikke bliver smittet eller bære smitten videre til vores gamle forældre, men er klar over at dette kommer til at få følger langt ud i fremtiden på hele verdens økonomi.
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
14

Indlæg af Lintz »

Det som netop er kommet frem på pressemødet i dag

https://nyheder.tv2.dk/2020-03-13-live- ... russen-her

syntes jeg lyder mig fornuftigt.

Det her kommer til at koste bunker af penge - Men hvis vi alle bidrager lidt er det trods alt bedre end at det kun bliver lagt på en skulder.

Regningen kommer senere er jeg overbevist om - Men for at få nogle at pengene tilbage til staten kunne de jo hæve brændstofpriserne med 1 krone med øjeblikkelig virkning. Vi vil stadig få billig brændstof som det ser ud i øjeblikket. Når prisen på en tønde råolie stiger igen kan den midlertidige afgift så fjernes igen.
Brugeravatar
thoken
Supporter
Supporter
17
Mit fyr: scotte/dor 10 kw
Areal: 140 m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Årligt forbrug: 3,5 t
Geografisk sted: Fyn
Har takket: 98 gange
Blevet takket: 46 gange

Indlæg af thoken »

Lintz skrev: 15 mar 2020 12:19 Det som netop er kommet frem på pressemødet i dag

https://nyheder.tv2.dk/2020-03-13-live- ... russen-her

syntes jeg lyder mig fornuftigt.

Det her kommer til at koste bunker af penge - Men hvis vi alle bidrager lidt er det trods alt bedre end at det kun bliver lagt på en skulder.

Regningen kommer senere er jeg overbevist om - Men for at få nogle at pengene tilbage til staten kunne de jo hæve brændstofpriserne med 1 krone med øjeblikkelig virkning. Vi vil stadig få billig brændstof som det ser ud i øjeblikket. Når prisen på en tønde råolie stiger igen kan den midlertidige afgift så fjernes igen.

Hej.
Godt tænkt med brændstofpriserne👍
Mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw,V7 styring, keramisk eltænder fra q-Pro, kompressorrens, vvb-prioritering (Metro 110l), trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere.
http://stokercloud.dk/dev/thoken.html
pendec

Indlæg af pendec »

Gad vide om den tyske træpille handel, så også påvirkes nu?

Det er jo lastbiler men kørsel for en privat, kan det argumenteres som godkendt?
thermik
Stoker VII
Stoker VII
14
Mit fyr: RTB Fumus 10 kw
Areal: 130 m2
Brændsel: pillefyr
Fremviser gerne i postnummer: 9240
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?
Har takket: 10 gange
Blevet takket: 28 gange

Indlæg af thermik »

pendec skrev: 16 mar 2020 08:00 Gad vide om den tyske træpille handel, så også påvirkes nu?

Det er jo lastbiler men kørsel for en privat, kan det argumenteres som godkendt?
de skriver gods og komponenter får lov til at komme igennem så mon ikke træpiller også betraktes som gods
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
14

Indlæg af Lintz »

pendec skrev: 16 mar 2020 08:00 Gad vide om den tyske træpille handel, så også påvirkes nu?

Pillemadsen skrev at man skulle kontakte sin vognmand for at være på den sikker side. Men har også forstået at gods stadig kan passerer.
pendec

Indlæg af pendec »

thermik skrev: 16 mar 2020 08:13 de skriver gods og komponenter får lov til at komme igennem så mon ikke træpiller også betraktes som gods
Aner det ikke men hvis danskere/tyskere skal vise lønsedler, så skal lastbiler vel vise kørsel papirer, og hvis Tyskland ikke accepterer grænsehandel, så har de måske også fokus på træpille grænsehandel og chauffører skal vise køreseddel, som viser træpiller og destination Jensen.

Tilbage til "Fri debat"