Nu har fyret kørt i knap tre uger med de nye indstillinger, jeg fik fra dig,
@thy men jeg er desværre lige nødt til at trække på lidt mere af din ekspertise igen
Helt overordnet er der er for alvor kommet styr på forbrændingen i brandkammeret. Resultatet er den fineste aske, og der er ikke længere tegn på overfordring på den konto
Til gengæld er fyret blevet markant mere sultent, end det nogensinde har været. Min umiddelbare vurdering efter tre uger er, at forbruget er steget med noget mere end 1/3. Normalt fylder jeg stokeren hver weekend, og de 150 kg rækker uden problemer til en uges tid med mindre - altså 15-20 kg i døgnet med mindre der naturligvis er rigtig bidende vinter.
Med de nuværende indstilling fyldte jeg stokeren lørdag formiddag og måtte efterfylde allerede i går eftermiddag - altså et forbrug på den helt anden side af 30 kg i døgnet, hvilket der jo ikke umiddelbart er meget "slow-burn" over
Hvordan skruer jeg lidt ned for fyrets store appetit med de nuværende indstillinger:
-20 ?
H1,1
L0,4
p05 ?
talene kræver ændringer her også
100%
sek 25
blæs 27
30/100%
sek 25
blæs 12
MIN 10 ?
Og bare af ren interesse har jeg desuden sat ? ved de tre indstillinger, jeg ikke ved, hvad betyder. Altså -20, p05 og MIN 10 - de andre er jeg helt med på.