Jeg forstillede mig, at du satte combi-vvb'en i el-varmer-positionen. Gerne med en lidt lavere set-temperatur end den du sætter i Ønsket varmvandsbeholder temperatur i Scotte/Woody'en.twc » 02 Jan 2011, 03:41 skrev: ...en metro 605c vvb som jeg har i tankerne ikke kan kører på varmeveksler og el varmelegme samtidtig, der står i brugsanvisningen at man skal sætte omskifter på enten el varmelegme/centralvarme.
Desuden kan man i Scotte/Woody'en sætte hysteresen for, hvor lav temperaturen i varmvandsbeholderen skal være, før opvarmningen fra pillefyret starter.
Scotte/Woody'en skal have sin egen temperaturføler i varmvandsbeholderen (evt ca. 100 kr. på eBay, hvis du ikke køber den sammen med trevejsventilen ).
I den opstilling har varmvandsbeholder ingen kontrol over, hvornår pillefyret sender varmt kedelvand gennem varmvandsbeholderen.
Hvis fyret går i stop eller er slukket, så er trevejsvej-ventilen til varmvandsbeholderen lukket, og der kan ikke være nogen selvcirkulation. I den situation vil el-patronen automatisk overtage.