thorpilsner skrev:Det vil jeg prøve, men kan du forklare mig hvorfor ?

Jeg vil prøve
Lad os forestille os en bil som skal op på 65 km
P = gas
I = kobling
Vi er nu på 50 km, så giver vi gas, vi når 65 km så slipper vi gassen igen, vi kommer under 65 km op på gassen igen osv
Man vil aldrig holde de 65 km
Vi køre 50 km vi giver gas og når 65 km, så holder vi gassen i stedet for at slippe gassen kobler vi ud, så ruller vi lidt under de 65 km så slipper vi koblingen når igen de 65 km kobler ud igen osv, nu ligger vi næste på de 65 km som var målet
På samme måde virker P I regulering, i grove træk
Din I skal over tage din regulering når setpunktet er nået og din P skal gå i nul ca
Så prøv med I på 0,2
En I på 0,12 giver ikke meget
Hvis du har 10 radiatorer så vil din temp og effekt svinge
Jeg køre selv med en P på 2,3 og en I på 0,18