John Skov Jensen skrev:det er jo en bil hun skal køre i, ikke jeg
Så det er ok hun bestemmer hvad hun gerne vil have.
Men er nu ikke så bange for sådan en peugoet.
Det bliver den fjerde i rækken af konebiler med løve på fronten.
De skal bare skippes videre inden de runder 150k
Kan nu heller ikke se noget galt i en fransk bil - Er nu i gang med den 4. Peugeot. Tror såmænd ikke de er værre eller bedre end så mange andre mærker.
PSA-koncernen er stor og leverer f.eks diselmotorer til mange andre mærker.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )
... jeg ligger bag Brandsen igen igen ... som med mit pillefyr ( Ekofætter ) som jeg blev advaret imod, blev jeg af velmenene mennesker advaret mod Citroen .. så jeg købte en citroen og en mere og en mere og en mere og en mere ... altså en Jumpy, C3, C4 , C1, Cactus ...
Det er korrekt at de springer forlygtepærer, jeg har egenhændigt skiftet 2 stk. ialt på de 5 Citroen jeg har haft ...
Iøjeblikket kører jeg Cactus'en og fruen har fået den lille C1 med 1,2 benzin ...
Det er vel lidt som Skoda og andre mærker ... alle de dårlige ting fra gamle dage hænger ved ...
Det vigtige her, er jo egentlig hvad din kone vil have ... det er jo sindsygt vigtigt at gøre hende glad og tilfreds, - og skal du æde en kamel på den konto, så æder du bare den kamel ... vigtigt ... glad kone ... vigtigt ... kone ... glad ... Citroen ... kamel ...
Klart, klart, som altid et klarsyn ud over det sædvanlige fra Grevens !
Som altid meget påskønnede kommentarer til den virkelige verden,
fra den sydøstlige del af Djævleøen
PS. ... og skal vi æde en kamel, så vil jeg altså gerne have ketchup til,
og gerne lidt sennep også, helst i den stærke Bäncke version, I ved den
der her i huset går under 'Zum Teufel' versionen... bum
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )
Grevens skrev:... jeg ligger bag Brandsen igen igen ... som med mit pillefyr ( Ekofætter ) som jeg blev advaret imod, blev jeg af velmenene mennesker advaret mod Citroen .. så jeg købte en citroen og en mere og en mere og en mere og en mere ... altså en Jumpy, C3, C4 , C1, Cactus ...
Det er korrekt at de springer forlygtepærer, jeg har egenhændigt skiftet 2 stk. ialt på de 5 Citroen jeg har haft ...
Iøjeblikket kører jeg Cactus'en og fruen har fået den lille C1 med 1,2 benzin ...
Det er vel lidt som Skoda og andre mærker ... alle de dårlige ting fra gamle dage hænger ved ...
Det vigtige her, er jo egentlig hvad din kone vil have ... det er jo sindsygt vigtigt at gøre hende glad og tilfreds, - og skal du æde en kamel på den konto, så æder du bare den kamel ... vigtigt ... glad kone ... vigtigt ... kone ... glad ... Citroen ... kamel ...
C1 med 1,2 benzin, kører den tilfredsstillende?
Det er netop den motor der ligger i c1 sport der er kampagne på netop nu til 90k
... den kører som den ser ud ... lille rap ting der lægger godt fra kantstenen ... - den overrasker mig hvergang jeg får lov at sidde ved rattet ... jeg er ikke så skrap til at styre gaspedalen, tunge lastbiler mobilkraner og større personvogne har givet min muskelhukommelse en trang til at trykke godt ned på pedalen
... når svigerfamilien skal besøges på Fyn og Jylland er vi 4 voksne ombord, og det går ok ... ikke luksus, ikke meget plads til bagage ... men ok .
... det er en fin lille konebil, bedste råd er vel som vanligt at tage ud og prøve den af ... gi den gazzzz ... gerne idag ... de har lovet godt vejr ...
Tak for indspark.
Jeg undrede mig bare over hvorfor det næsten kun er modellerne med den lille 1,0 man kan finde brugt.
Jeg var bange for det var fordi den motor måske havde et dårligt ry, men det er måske kun pga prisen at folk altid ender med den lille.
John Skov Jensen skrev:Tak for indspark.
Jeg undrede mig bare over hvorfor det næsten kun er modellerne med den lille 1,0 man kan finde brugt.
Jeg var bange for det var fordi den motor måske havde et dårligt ry, men det er måske kun pga prisen at folk altid ender med den lille.
Konen har aygoen som er søster bil til 107 og C1 købt i 2009 kørt ca 80.000
Skiftet skiver foran 3-4 pærer og olieskift ca15000km i mellem...så det har været en super billig bil....
1.2 er ret nyt at de kan fås med den muelighed 1,0 rene har et meget godt ry....
kun en fejl set fra værestederne og det er at der faktisk er meget sjældent at der er fejl på dem..
Rigtig fin bil til by kørsel og landevejs kørsel,men ikke beregnet til lange ture på motorvej dagligt