Blæseren er uden kondensator.
Du har helt ret i din pointe i at intern snegl ikke kan dosere mere end ekstern snegl leverer. Endnu en grund til at jeg mistænker styringen, når nu afvejningerne er stabile over 6 vejninger i træk
Jeppe
Han har en version 6 styring, ikke en 10...383CI skrev: 24 apr 2020 20:58 Hvordan er de opstået det med de sorte piller? Pludselig eller over tid?
Intern snegl køre 2-6 gange i minuttet, den kan aldrig køre mere ind end den eksterne dossere, så hvis der er ophobning er det fordi ekstern snegl dossere mere end vanligt så de dermed ikke bliver brændt af. Eller fordi blæseren blæser for lidt luft. Eller for meget, begge dele kan give sorte piller.
Så ja, jeg tænker godt det kan være styringen der fejler. V10 gik vist ud af produktion fordi den ikke var god nok.
De 2 blæsere kan have forskelligt outbut, men hvis flammen er justeret godt ind på alle 3 niveauer lyder det lidt underligt den skule give sorte piller. Hvis det er en gammel model med kondensator på blæseren er det en oplagt mulighed den er blevet træt og skal skiftes, men det passer ikke med at flammen an justeres eller der er byttet blæser.
Tjek og Ok, jeg ved ikke om den kan "slides" som visse V4.xx vist kan det i Eeprommen, men overordnet gør det vist ikke den store forskel på min problemanskuelse.