Når det nu skal være, så stop din brænder i 5min,eller til der ikke er mere ild,åben den første låge, så burde din ilt vise 21% ret hurtigt og gør den det

Mvh Bylov
tommy.J skrev:så er hele kedel og brænder renset og tømt for aske. og alt ser fint ud. afvejet piller til 875.g....min pumpe står på trin 2. så nu må vi lige se tiden and et par timer.det kører fint lige nu på 60% og røg temp. på 110.GRADER. så håber det har hjulpet. og tror ikke min temp.føler er defekt . da termometeret på kedlen ikke når op i nærheden af de 70 grader....
Hej!tommy.J skrev:hej thoken. ja den gav mindre end sidste afvejning.. og flammen var meget hvid nuhar jeg rettet på metningerne men syntes stadigt ikke det hjælper ret meget. syntes stadigt at flammen er meget lys og slet ikke som den skal være.. asken er meget lys ogtemp. når stadigt kun op i omkring 58-61.grader... har i nogen ideer om hva jeg kan gøre...
Det skulle jo være tegn på for meget luft. Kan man ikke sætte luften ned i din version af styringen? Hvilken version har du?tommy.J skrev:.. syntes stadigt at flammen er meget lys og slet ikke som den skal være.. asken er meget lys ogtemp..
I version 6-serien (og hele version 5??) har der været problemer med at opnå set-temperaturen. Det er vist først i 6.10 og senere, at det er løst...når stadigt kun op i omkring 58-61.grader...
Hvad sker der, hvis du sætter I-ledet op?Typiske fejl er:
...
For lille I-andel, som medfører at vi aldrig kommer op på setpunktet.
...