Har fulgt diskutionen her og mener at kunne bidrage lidt.
På min stoker er der eltænding med et 400 w varmelegme, der ligger i kontakt med bunden af hærden, der er lavet af 2 mm rustfast plade. Den opskrift duer nok ikke på en rund hærd, som jeg erindre opbygningen.
Ifølge den tekniske manual til TM3006, den nye udgave, må der højst tilsluttes et varmelegme på 1000 wat til udgangen. Der er dog intet elektrisk til hindre for at tilslutte et større, bare det sker via et 220 volts relæ.
Vil umiddelbart formode at en billig varmepistol sagtens kan bruges, hvis der indsættes en form for klapventil der lukker hvis der starter en røggaseksplotion i kedlen. Ligeledes vil jeg personligt foretrække at klapventilen også er lukket af hensyn til eventuel iltsonde, så der ikke trækkes falsk luft ind gennem blæsepistolen/pustes røg fra bålet modsatte vej. Vil næsten skyde på at en standart vvs klapventil kan bruges. Man kan jo altid lave et forsøg ved at holde en pistol til en klapventil. Sørg for at spænde klapventilen op i en skruestik eller holde den i en poligrip/rørtang, den bliver lynhurtigt rigtig meget varm.