Aussieboy skrev:Altså jeg havde tænkt mig det modsat, at den skulle åbne f.eks v ed 50-60 grader når jeg fyrdede med brænde, også 70-80 grader når det var piller, men i teorien hvis man ikke vil bruge akku med pillerne kan man jo sætte den på 100 grader da du skal have en termostat på din pillebrænder der slår fra hvis den bliver over en hvis temp ligesom på et oliefyr. og den er nu let og skrue på. også skal den ikke bruge noget strøm der pludselig ikke virker
okay..... det forekommer mig lidt omvent af hvad jeg troede at man gjorde...
men jeg kan ikke lige se hvad det skulle gøre godt for....
hvis den åbner ved 50grader ved brænde fyring... så er den jo også åben ved 70grader med piller...
hvor er det så lige at fidusen er....
men ret mig hvis jeg er helt ved siden af....
jeg vil da mene at man fyrede med piller på feks 72grader.... så begynder man at smide brænde i kedlen... og når den kommer op på feks 80grader.... så åbner ventilen og tanken køre med...
hvis brændet går ud... og kedlen kommer ned på 78 grader.... så lukker ventilen og køre køre på "pille" stadie igen...
og den vil jo så først tæske varme på når tanken er tom for "80grader" varmt vand og returen kommer ned under 72grader.....
det gælder vel om at have plad til så meget "brænde" varme som muligt...
og når man køre pille gælder det vel om at der skal være så lidt plads som muligt og faktisk slet ikke bruge tanken.........!!!
mvh leo-pol