svanggaard skrev: 05 nov 2023 21:26
Refusion handler om måleraflæsning af en certificeret bimåler - mere er der ikke i det. Fejlstrømsbeskyttelsen er indbygget i go-e ladeboksen, ligesom den er indbygget i mange andre ladebokse.
.
Der er mange ladebokse der ikke har fejlstrømsrelæ indbygget.
Easee ladeboksen har et elektronisk fejlstrømsrelæ indbygget. Men det ville svenskerne ikke acceptere, da det ikke var muligt at afprøve det uden speciel udstyr.
Derfor blev der stillet krav om et yderligere fejlstrømsrelæ før opladeren.
Normalt er det sådan at fejlstrømsrelæ skal sikrer alle dele der kan være berøringsfarlige.
Men da både installationskabel, og en Easee ladeboks er dobbelt isoleret.
Så er den første del der udgør en risiko, kablet mellem opladeren og bilen.
Her mente svenskerne ikke at der var garanti for at fejlstrømsrelæ fungerede, hvis man ikke kunne afprøve det
Men hvis du sætter et ce stik op inden opladeren. Så skal fejlstrømsrelæ side inden ce stikket ( som jeg forstår det...)
Hvis du ser tilbud fra nordlys, så kræver de også at deres egen oplader opsættes.
De fleste af de firmaer der tilbagebetaler refusion, godtager kun helt specifikke målere
Som regel har hver firma et par stykker de accepterer
Jeg ved ikke meget om det her. Jeg er med på at opladeren er dum.
Men det er selve måleren der skal kommunikere og overføre målerdata i et bestemt format, jeg tænker er udfordringen for firmaet der refundere elafgift
Derudover har de fleste firmaer der udbetaler refusion en service og reparations aftale med i prisen.
Det er klart at de ikke kan være ekspert i alle fabrikater