benytte, end den pris Jeg fyrer med træpiller til. Og mulligvis er væsentlig dyrere end
Troldmands varmepumpe? Det kan altså stadig lade sig gøre, at spare penge uden at
være koblet på fjernvarmenettet

Der er få som regner investeringer med lige pt, også selvom det er en mindre formue, så er det jo bare lommeuldlamborg skrev: 27 dec 2018 09:12 Rigtigt Michael. Men fjernvarmen er en engangs invistering så du bliver nødt til at lægge prisen på pillefyr/VP som jo skal skiftes ud engang imellem oven i den pris du fyre for og så er regnestykket jo pludselig noget andet og jeg er også sikker på at når du skal sælge så er fjenvarmen en bedre ting at have frem for pillefyr og VP hvor mange folk er usikker på om det nu er noget der går i udu x antal mdr efter køb og koster mange penge .
For hvad det koster at få indlagt fjernvarme, kan der købes 2 varmepumper.lamborg skrev: 27 dec 2018 09:12 Rigtigt Michael. Men fjernvarmen er en engangs invistering så du bliver nødt til at lægge prisen på pillefyr/VP som jo skal skiftes ud engang imellem oven i den pris du fyre for og så er regnestykket jo pludselig noget andet og jeg er også sikker på at når du skal sælge så er fjenvarmen en bedre ting at have frem for pillefyr og VP hvor mange folk er usikker på om det nu er noget der går i udu x antal mdr efter køb og koster mange penge .
Hold da op der er mange gisninger på bordet - Hvad med at holde en pause på de 5 år og derefter smide nogle tal på bordet - De kan da bruges til noget.Troldmand. skrev: 27 dec 2018 09:29
Jeg har 5 års fuld garanti på min pumpe. Det er lige før, at skulle den bryde helt ned efter de 5 år, har den tjent en ny hjem-
Det vil da for mange, være virkelig skuffende, hvis der skulle holdes en 5 års pause i diskussionen angåede varmepumpe.Lintz skrev: 27 dec 2018 09:53 Hold da op der er mange gisninger på bordet - Hvad med at holde en pause på de 5 år og derefter smide nogle tal på bordet - De kan da bruges til noget.
Den hæver brugsvand til 55 grader, som er nok.lamborg skrev: 27 dec 2018 13:48 Hvis man kun har en yderdel hvordan hæver den så temp til 60 gr en gang i mellem for at undgå bakterier . Er der en trevejs på indtil VVB så den kan lukke af for anlæg eller hæver den hele anlægget til 60 gr ??
Det magiske ord er varmegenvindingsenhed på en panasonic enhed, så meget var det jeg fik som svar i nov., jeg spurgte og slog op, for jeg tænkte også tidligt at brugsvand måtte varmes op på anden måde men ikke umiddelbart.Troldmand. skrev: ↑10 nov 2018 11:58
Det varme vand får vi fra henholdsvis sol i kombination med varmepumpen. Varmepumpen har en vandvarmer funktion, hvor den kører højt op i temperatur efter behov. Pumpen kan nemt levere 55 grader varmt vand.