FDM er lidt bagud det er samme emne som sidst og ikke mere nyhed end sidste gang.
edit: På samme grundlag fra august, har Ford udvidet garanti fra 2 til 5 år, eller 100.000km på bilen i Danmark, det er da godt nyt, for en kampagne service som tog 20minutter hos mekanikeren. Noget med at de åbnede en lem ved batteri, så det fik mere luft, og ikke overophedede hvis det skulle ske.
triumph skrev: 05 sep 2020 12:19
forstod bare på artikkelen, at det med at åbne en lem, ikke var en gangbar løsning, og der skulle mere til = du skal en gang mere til Ford
Det har de ikke snakket om sidst jeg var der for ca. 10 dage siden. Så jeg må bare vente og se. Nu har jeg fået 5 års garanti på dette grundlag, bliver det ved 4 eksempler ialt som ingen rigtig har set eller fået billeder af, så frygter jeg intet.
Sidst Kuga MK1 i Australien brændte, var der altså billeder som supplerede information fra brugere, denne har ingen lagt op nogen steder endnu.
Sådan som jeg læser det så lader man på batteriet fra el nettet når en specifikt vindmølle producerer strøm.
Det gør vel ikke det strøm som løber på batteriet mere grøn. Det eneste de garanterer her er vel at hvis møllen producerer 100 kw så aftager batteriet 100 kw.
Men batteriet kan jo ikke kende forskel på strøm fra mølle eller kulfyret kraftværk.
Kom strømmen udenom normal elnet direkte til batteri og overskudsstrøm derfra og ud på elnettet var det en anden sag.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Der synes jeg allerede, at dem som har købt elbil, og har et solcelle anlæg, er tættere på grøn strøm. Jeg har allerede hørt flere som vælger PHEV fordi de kan lade lidt ekstra på solcelle batterier, hvor meget ved jeg ikke.
pendec skrev: 22 sep 2020 18:00
Der synes jeg allerede, at dem som har købt elbil, og har et solcelle anlæg, er tættere på grøn strøm. Jeg har allerede hørt flere som vælger PHEV fordi de kan lade lidt ekstra på solcelle batterier, hvor meget ved jeg ikke.
Altså - For at være helt ærlig - Pendec.
Hvorfor tror du at folk måske henter strøm fra deres overproduktion fra solcelle-anlæget. På grund af at de er så miljøbeviste eller fordi det ikke kan betale sig at have en overproduktion.
Tror nu nok at de fleste er miljøbeviste så længe det kan betale sig - Ellers ikke.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Lintz skrev: 22 sep 2020 19:18
Altså - For at være helt ærlig - Pendec.
Hvorfor tror du at folk måske henter strøm fra deres overproduktion fra solcelle-anlæget. På grund af at de er så miljøbeviste eller fordi det ikke kan betale sig at have en overproduktion.
Tror nu nok at de fleste er miljøbeviste så længe det kan betale sig - Ellers ikke.
Spørgsmål er vel ikke om det er miljøbevidst? Det var spørgsmålet om det ikke allerede var grønt at tappe sine solceller hvis man kunne, hvor din info handlede om vindmølle kapacitet skulle tappes af elbiler direkte?
Dem med solceller gør jo bare det til en fordel, og samtidig er det grønt som var på linje med OK initiativet.