Så skal du bare have større radiatorer monteret. Du kan endda få radiatorer med blæser i, som kun kræver de ca 30-35gr fremløb. Nu siger du ikke, hvor gammel den varmepumpe er ? Der er sket meget de sidste par år. Mit indemodul kan levere 250L 57gr varmt vand i minuttet, men så hjælper varmepatronen til. Det kan hæves til 65gr. men er det nødvendig når den kan levere så mange litre ?lamborg skrev: 27 dec 2018 20:01 Hej Kreller.
tak for svar for min nysgerrighed forresten. Men mine varme behov er for store til en varmepumpe . Har en 24 kw jordvarme stående i kælderen men den kunne slet slet ikke klare at opvarme kassen her. Max 16 gr med et fremløb på 44 gr og totalt umuligt i min store sal . Den er 115kvm med 5,5 m til loft . Men der har jeg en luft luft pumpe siddende i salen til at hjælpe fyret og det fungere kanon godt, Desuden bruger jeg 2-4 m3 varmt vand i opvasken pr fest og det er nødt til at være 65-70 gr varmt for at jeg kan blande nok og have varme nok på det til alle de fedtede køkkenting
Hvor grænsen går fra hvornår elpatron slår til kan jeg ikke se nogen steder. Så skal det testes grad for grad.