Rundt omkring el-bilen

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
14
Har takket: 1385 gange
Blevet takket: 800 gange

Re: Rundt omkring el-bilen

Indlæg af Lintz »

pendec skrev: 22 sep 2020 19:35 Dem med solceller gør jo bare det til en fordel, og samtidig er det grønt som var på linje med OK initiativet.
Du har ret i at hvis det bliver "hældt på tanken" direkte fra solcelleanlægget - Så er det "grønt".
Men er det lige ude og vende i nettet må det være det samme som i artiklen - At det er "Grønt" på en ikke-grøn måde.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
pendec

Indlæg af pendec »

Lintz skrev: 22 sep 2020 19:40 Du har ret i at hvis det bliver "hældt på tanken" direkte fra solcelleanlægget - Så er det "grønt".
Men er det lige ude og vende i nettet må det være det samme som i artiklen - At det er "Grønt" på en ikke-grøn måde.
Artiklen omhandler et projekt hvor målet er batteri opladning, så det er skam grønt nok , som hjemme, de kan bare ikke gøre det "live" i deres projekt lyder det til, så de oplader batterier fra elnet når vindmølle køre, for at simulere det.

Det kommer med tiden, og derfor et valid projekt, som de trækker erfaring på, i simulation, altså.
pendec

Indlæg af pendec »

Så begynder branden at sprede sig, og BMW frygter også deres PHEV biler går i brand nu. hmmmmm, sikke en fremtid vi går i møde, når regeringen nu vil have vi skal køre grønnere.

https://www.electrive.com/2020/08/17/bm ... -recalled/

https://dbr.dk/nyheder/brandfarlige-bmwer-tilbagekaldes
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
14

Indlæg af Lintz »

pendec skrev: 25 sep 2020 12:11 Så begynder branden at sprede sig, og BMW frygter også deres PHEV biler går i brand nu. hmmmmm, sikke en fremtid vi går i møde, når regeringen nu vil have vi skal køre grønnere.

https://www.electrive.com/2020/08/17/bm ... -recalled/

https://dbr.dk/nyheder/brandfarlige-bmwer-tilbagekaldes
Udviklingen går for hurtigt for bilfabrikanterne. :roll:
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
14

Indlæg af Lintz »

El lader.jpg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
16
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Blevet takket: 468 gange

Indlæg af John Skov Jensen »

pendec skrev: 27 feb 2020 20:15 Kuga PHEV er plugin-hybrid . Med fysisk oplader til batteri, hvor ren hybrid er kun opladelig med bilens motor. Her kan bilen så køre 50km (nok mere 30-35) på ren el, det har hybrid biler også svært ved, når farten er høj, Kuga skulle klare max 135km/t på batteri alene. Hvor lang tid er der ingen melding om, nok kun få km :)
Det vigtige her da klart den lave reg. afgift , for en gangs skyld er en bil billigere i DK end dem man normalt ser på fra Tyskland, Den koster næsten 35.000 mere i Tyskland. (43.300 EUR) . Det er sjældent man hører det, måske noget man skal vænne sig til. Selv på gule plader er bilen dyrere pga. regafgift for erhverv, så de vælger den på hvide, fik jeg forklaret og forskellen er meget lille nu på gul vs hvid, altså på PHEV modeller i år. Grøn afgift er 410kr/6mdr.

Tør jeg prøve at skrive Ford mener den klarer 76,1km/l :) Det er ren teori og motor kombi snak. Den har 225hk i kombi, altså 165hk benzin, og 60hk max, som samtidig kan assistere benzin motor. El alene er 175hk.

Spændende bliver dens automatgear (eCVT) som klart har venner og uvenner afhængig af hvem man taler med.

Som elbil, så er den jo midt imellem og regeringen har valgt at give rabat her også, det holder så kun i år med, som jeg forstår det, så øges afgiften, hvis de igen,igen ikke ændrer det. Den kan dårligt blive lavere udover 0kr.

Skulle lade sit 14.4kW batteri op på 3.5 time, det ved jeg så intet om hvordan og hvad det koster.
Ford kommer med tilbud på ladestander og installation når bilen er tilgængelig, fik jeg forklaret. Det er alternativet til Clever/Eon som er pebret og kræver mange km kørte og rabatten på el forsvinder jo i 2022 , så den leje+abo er dårligt indtjent på den tid, når de kan købes for 4000kr + elektriker.

Bilen, den har hvad jeg har idag + mere, det er bare en Ford ting og ikke el relevant.

Omkring aldrig mere Ford: Så skiftede jeg jo forhandleren ud, som egentlig var den rigtige årsag og kriminelle i dette sammenhæng, som jeg ikke ville handle med mere :) Nu er der forhåbentlig skabt et nyt og positivt forhold til ny afdeling og ny(gammel) værkfører som tilfældigvis også skiftede job og er hos den nye forhandler.
Det var nok godt nok du fik handlet, når nu der rasles med afgiftssablen

https://jyllands-posten.dk/jperhverv/EC ... rsaelgere/
pendec

Indlæg af pendec »

John Skov Jensen skrev: 05 okt 2020 19:18 Det var nok godt nok du fik handlet, når nu der rasles med afgiftssablen

https://jyllands-posten.dk/jperhverv/EC ... rsaelgere/
Helt enig, lyder til jeg kan have sparet 60.000 hvis regeringen har flertal til at få det igennem. Surt for de forhandlere som har en masse kuga stående de ikke må udlevere til kunder, som nu går hen og annullerer handel på det grundlag at forhandler ikke kan levere eller "må". Så har bilbranchen vist sagt ok (fandt det på Ford's FB side). Men jo, jeg skal vel forsøge at glædes midt i sorgen over manglende funktioner som bilbranchen ikke helt er så sikker på jeg kan lade købet gå tilbage på, når bilen først er udleveret, så kalder de det en teknisk kompliceret fejl men bilen er ikke ubrugelig.

edit: Du sidder jo i samme position, du lå da også under 400.000 grænsen , så du har da også sparet en lille pulje , hvis regeringen får sin vilje, så bliver du da også glad for at have taget valget så tidligt og mens lager havde biler stående :)
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
14
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 442 gange
Blevet takket: 473 gange

Indlæg af triumph »

En kollega har bestilt en Kuga hybrid. Ford må ikke udlevere bilen til ham, og han får den ikke inden nytår => + 20% afgift.
Rygtet på amrikanske hjemmesider siger at det ikke er bilen, men batteriet der er noget galt med, og ford vil tage bilen helt af markedet, og så relancere den senere når der er en løsning på problemet
pendec

Indlæg af pendec »

triumph skrev: 07 okt 2020 08:01 En kollega har bestilt en Kuga hybrid. Ford må ikke udlevere bilen til ham, og han får den ikke inden nytår => + 20% afgift.
Rygtet på amrikanske hjemmesider siger at det ikke er bilen, men batteriet der er noget galt med, og ford vil tage bilen helt af markedet, og så relancere den senere når der er en løsning på problemet
Jeg har fundet ud af, at man kan se FB opslag uden at logge ind, jubiii.. Så nu kan jeg følge Ford Danmark lidt, og se alle de klager omkring bilen som ikke må oplades. Rigtig surt for mange.

Det var her jeg så bilbranchens info , da flere Kuga PHEV ejere måske vil klage:
https://www.danskindustri.dk/medlemsfor ... rid---faq/
pendec

Indlæg af pendec »

Nå,
Ford prøver at flotte sig:
I den forbindelse anerkender jeg også, at brændstoføkonomien for din Kuga Plug-in Hybrid lige nu formentlig ikke er på det niveau, som du havde forventet, da du købte den. Derfor vil vi – ud over den udvidede 5-årige garanti på din bil, som du allerede er blevet informeret om – også sende dig et gavekort til brændstof til en værdi af 3.700 kr., som du kan bruge på alle Circle K-tankstationer. Det gør vi som en tak for din fortsatte tålmodighed, mens vi arbejder på en løsning.
Så jeg kan tanke gratis de kommende måneder, så må jeg forsøge at køre lidt længere på de 80km jeg har tilbage lige. :)

Tilbage til "Bil, MC og Motor"