Så kan du også nøjes med en ekspansion, - og 1 sikkerhedssæt... - Det er lige før jeg tror den løsning vil være billigere, - og uden tvivl langt bedre...
Jeg er ikke tryg ved de kuglehaner der

Ja det er ok lovlighedsmæssigt, men det er noget klyt, - og det kræver du har en ekstra ekspansion og en ekstra sikkerhedsventil, - OG så skal du jo også bruge en ekstra pumpe på strengene hvor de 2 lodrette kuglehaner sidder - da pumpen ved pillefyret jo OGSÅ bliver blændet af når du lukker for de 2 vandrette kuglehaner!Miccim » 29 Mar 2011, 22:09 skrev:fordi det jo kun er til nødstilfælde hvis pillefyret går i stykker. Så kan jeg skifte over på olie fyret den tid det tager at få det op og køre igen.
Nu har jeg handlet så jeg skal bruge dem.... Man ville det være okay at samle det sådan her Levi? Så jeg godt klar over at det koster en sikkerhedsventil når oliefyret skal på senere hen....
hvis du f eks lukker returen på oliefyret kan vandet ik cirkulere i det, så derfor kan du nøjes med en hane.Miccim » 30 Mar 2011, 21:15 skrev:hej Emborg. Jo det kræver da to ekstra haner hvis en af kedlerne skal pilles helt fra, ikke?