Værdier på luft max ´fra 20 og op er for højere max ydelser fyret kan...op til 16kw, men vi kører så lavt det er mulig...mere har har vi ikke brug for. Jeg tror min kunne trække et hus næsten dobblt så stor, men SÅ skulle den op i brændsel og luft.
HejKjeld P skrev:Jeg holder 75-80 grader røgtemperatur uden turbolatorer...ps. sig det ikke til nogen, men jeg rager aske og kager ud under drift. Når det blæser som i dag er der fin udluftning via trækregulatoren så evt farlige partikler ryger den vej...ikke ind i huset. Falde-røret lægger jeg på fyret...kan snildt stikke den ned igen så de piller der evt er kommet ryger hen hvor de skal. Det er ikke noget jeg anbefaler...men det gør jeg...altså![]()
Et lille godt tip..når du trækker i ryste risten tryk da lige inden på pil op...så fremkalder du et blow...det gør rensningen mere effektiv.
Jeg har sat mit rensblæs til 6sek hver 20minut...det der med at blæse i 20sek er unødvendigt...hellere fordele det så virker det bedre.
Sådan ser mit bål ud..bemærk..de 2 øverste rækker huller er frie.
Fordi det er blevet koldere? Ellers er jeres hus eller varmebehov større? Skru op for brændsel eller sneglemax og evt luftmax.Mektrik skrev:Hej
Min mor og far har sådanne et BioMax16
Og har givet dermed instillinger her fra
Men når han taster dem ind kommer den ikke højre end 50grader
Hvorfor??