Hej
Mange tak for input
Jeg har over weekenden fået fat i to Gamle 1200 L olietanke så det må blive løsningen med de 2 først og så må jeg jo lige have fat i en eller 2 mere. de har dog ikke helt de sammen mål men det gør vel ikke det store.
Mht. VVB havde jeg forestille mig at købe et 200L Metro vandvarmer der skal stå ved siden at for sig selv nok sådan en. Men i Fase 1 er det kun varmen der skal laves så må vand komme på bagefter.
http://www.metrotherm.dk/upload/metro/B ... 50%20l.pdf
Havde ikke planlagt der skulle være noget solvarme.
Brænde det stabler jeg allerede nu på paller så jeg nemt kan få dem kørt ned til fordøren.
De udregninger du har lavet der Ernst hvordan ændre du på ude og inde temperaturen i dem jeg forstår ikke lige denne her.
1 kcal. det er den varmemængde der skal til for at opvarme 1 liter vand 1 grad målt fra 14,5 grader til 15,5 grader.
Så har du varme nok i godt og vel 13 timer, uden at fyre.
Når du vil have 22 grader indv. og der fryser minus 12 grader udv.
hvad så hvis vi siger o grader ude og 20 inde hvordan regner jeg det ?
Med hensyn til fyr er jeg ikke i tvivl om det skal være en Atmos eller en Orlan jeg er nærmere i tvivl om jeg burde gå ned i en 40kw istedet for 50kw.
Jeg regner med at det skal strikkes sammen nogen lunde således, jeg er dog ikke lige sikker på hvad alle de ting der står oven på fyret i venstre side er.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.