Jeg glæder mig til vi kan dele af vores oplevelser på PHEV og hvordan de har formået at lave det.
Jeg får at vide min Kuga ikke kan køre om vinteren på el, eller oplade, det synes jeg er spændende udover jeg godt ved det ikke sker eksternt, så skulle det handle om opvarmning af batteri og den taber strøm osv,osv.. lyder vildt nok, så er Ford da på afveje i Norden der.
Har du valgt den store udgave med alle ekstra og læder eller? Jeg fortryder en smule jeg ikke valgte Ford's Vignale edition med læder sæder men deres kombi sæder er så fine til husdyr og holdes fint.
Jeg valgte INFORM+, hvilket er dellæder, ganske komfortable stole. Det var ene og alene økonomien der stoppede mig i at gå længere op af udstyrsstigen, da hybrid teknikken og transmission er den samme på alle niveauer, kun gadgets til forskel, selv om nogle af disse gadges var ganske interessante
Jeg fik ikke set en Outlander i baggage rum, har du reservedæk plads og til andet deri? (jeg har opladningskablerne der)
Her kan man lægge et i , udenom om bilens 12v batteri som for nogle (mig) er dejligt nemt at tilgå nu, når det sidder i midten af nødhjul's pladsen , andre mener det stjæler plads når man ikke har reserve hjul i og ville lægge andet der.
Under bagagerums måtten er der en del opbevaringsplads, opdelt i flere rum. Der vil sikkert kunne være en nødhjul, men det er inddelt anderledes end i benzin modellen da elmotoren til baghjulene ligger lige under dette område. Jeg kommer ikke til at lade uden for egen matrikel, så der er god plads til div. så som anhængertrækket, mine trailer spænde stroppe, osv, da jeg ikke skal have ladekabel med
Har outlander også forskellige køreprofiler til vejret, og hvordan med opladningen/kombi kørsel. Det må være vigtigt at forstå først, så du kan spare nogle km der. Med min eCVT motor (milliongear) , så skal man ikke hvile på speeder, det koster meget forbrug.
Der er flere køreprogrammer, et "eco" spare program hvor effekt er nedsat på motor, elmotor ac osv. Et "snow" program til snedækkede veje, et "4wd lock" hvor elmotor for og bag trækker lige hårdt til off road brug, et "save" program hvor man kan gemme den til en hver tid tilbageværende batteri kapacitet til senere, f.eks hvis man starter med 50 km motorvej, og så bagefter skal køre 40 km by og landevejskørsel, og så er der et "charge mode" hvor benzinmotorens generator bruger sin ekstrakapacitet til at lade batteriet helt op igen under kørslen, selv om man lige havde tømt det. Så en del forskellige muligheder
Du kan svare, når du lærer bilen lidt at kende
Igen, tillykke med bilen, den har noget "presidental" over sig
Jeg får bare at vide, jeg kører i mini-cayenne nu, det kan jeg godt leve med.
mini-cayenne lyder da ok
[/quote]