2 ting ved hurtig gennemgang (Skimtet).
Du må IKKE have den 3 vejsventil der.
Du må IKKE have en varmelås på din ekspansion, - jeg ved godt der er et par stykker her på forum der sværger til virkemåden, - men det gør det IKKE lovligt, - faktisk er det hamrende ulovligt.
Der står sort på hvidt i alle lærebøger "DER SKAL VÆRE KONSTANT STØT STIGNING FRA KEDEL TIL ÅBEN EKSPANSION, - DER MÅ PÅ INTET TIDSPUNKT VÆRE FORHINDRINGER ELLER AFSPÆRRINGSVENTILER IMELLEM KEDEL OG ÅBEN EKSPANSION"
Med en varmelås har man ikke støt stigning til den åbne ekspansion længere, - ergo er det ulovligt.
Og så lige en sidste bemærkning uden at lyde alt for mavesur - jeg vil "S:... Bip" på hvad skorstensfejeren siger er ok på selve installationen, - det er IKKE HANS OMRÅDE, - han skal holde sig til sin skorsten og de brandtekniske aspekter i et fyrrum. - men hvis en skorstensfejer siger god for en ulovlig installation, - så kan jeg garantere alle her på forummet for, - at det udelukkende er ejeren der hæfter for de skader dette evt. måtte medføre.
Det svarer til at i spørger en slagter om hvilke vinterdæk i skal vælge, - det aner han formentlig ikke en hut om, - en skorstensfejer har ikke den 4 årige vvs-uddannelse!
JO han ser mange anlæg, - men det gør ham ikke til ekspert, - han kender sjældent anlæggenes virkemåde!
Læs mine ord med et smil