Lintz skrev: 02 nov 2020 18:01
Jeg syntes faktisk det virker godt - Kan stille den i 4 trin med hensyn til afstand. Dog skal man jo ikke betragte den som en sovepude og det er tilladt at tænke selv, Hvilket jeg fandt ud af i lørdags da jeg på vej ind til Aalborg kørte med Aktiv fartpilot slået til.
Tilladte 60 km/t, kører bag en kassevogn. Går fint og vi nærmer os et lyskryds hvor der er rødt. Et enkelt lige-ud-spor bliver til 2. Vi kører nok ikke mere end 20 da han trækker ind i det inderste og jeg vil blive i det yderste. Nu er der pludselig klar bane måske 80 til 100 meter og bil gasser op og vil op på de 60 selv om der holder biler længer fremme.
Så ja - Man skal også tænke lidt selv og slå det fra når man kan forudse at systemet ikke vil virke optimalt.
"bil gasser op og vil op på de 60 selv om der holder biler længer fremme." , men hvis du har nerver til det, så bremser den selv når den er indenfor det "afstandsvindue" du har fastsat.
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.
BWJ skrev: 02 nov 2020 18:14
"bil gasser op og vil op på de 60 selv om der holder biler længer fremme." , men hvis du har nerver til det, så bremser den selv når den er indenfor det "afstandsvindue" du har fastsat.
Jow jow - Det er jeg godt klar over Men det er ikke sådan jeg vil køre og ligne en anden "Brian"
Det var også mere for at fremhæve at selv om man har et system der virker godt må man også gerne tænke selv og læse trafikken.
Har også "Lane-assistent" hvor den automatiske drejer væk fra den hvide linje men det betyder jo ikke at jeg kan slippe rattet og sætte mig til at læse en bog
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Er det ikke det samme som sker, hvis man kører efter en anden hen til en rundkørsel ? - Den forsvinder til højre i rundkørslen, - yes fri bane, og fartpiloten speeder op
Synes måske ikke, der udelukkende er fordele forbundet med disse adaptive fartpiloter, hvor føreren kan blive lullet lidt "søvn", fordi det bare ruller af sig selv.
Mvh Jens
Hvis du ikke ændre kurs, - så risikere du at ende der, hvor du er på vej hen !
Lintz skrev: 02 nov 2020 18:19
Jow jow - Det er jeg godt klar over Men det er ikke sådan jeg vil køre og ligne en anden "Brian"
Det var også mere for at fremhæve at selv om man har et system der virker godt må man også gerne tænke selv og læse trafikken.
Har også "Lane-assistent" hvor den automatiske drejer væk fra den hvide linje men det betyder jo ikke at jeg kan slippe rattet og sætte mig til at læse en bog
Næe nej, men lidt vildere kørsel kan vel accepteres hvis kasketten vendes omvendt, og der monteres 4" rørhaler
Forresten, får du advarsel hvis du slipper rattet et kort stykke tid ?
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.
Jens skrev: 02 nov 2020 18:26
Er det ikke det samme som sker, hvis man kører efter en anden hen til en rundkørsel ? - Den forsvinder til højre i rundkørslen, - yes fri bane, og fartpiloten speeder op
Synes måske ikke, der udelukkende er fordele forbundet med disse adaptive fartpiloter, hvor føreren kan blive lullet lidt "søvn", fordi det bare ruller af sig selv.
Den gasser kun op, hvis den ikke har adaptiv Lidar.
BWJ skrev: 02 nov 2020 17:52
Det er da Ford service:
Ford kompenserer bilejerne
For de bilejere, der allerede har fået sin Kuga udleveret, har Ford bl.a. valgt at sende et benzinkort, der er påfyldt med 3.700 kr., men kun til dem, der allerede har fået bilen udleveret.
Jo, og dem som har den stående hos Ford men ikke udleveret, får også 5 års garanti som dem som kører rundt nu. Så de forsøger at være flinke.
Men seneste mail og at jeg skal måske vente til Mar/Apr 2021, før min bil er helt normal igen, det er virkelig lang tid.
Der vil nogen som kører meget, nok mene at 3700kr er ingen kompensation i den periode, når vi regner fra Aug.2020 til måske Apr.2021 , måske 8-9 måneder i en bil på benzin som man køber til at kunne lade op.
Jens skrev: 02 nov 2020 18:26
Selvfølgelig er det ikke kun fordele ved det - Det er en hjælp der kan bruges i de korrekte situationer. Ellers må det slås fra ( eller - Ikke slås til) hvor det kan skabe farlige forhold.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Anyways Ford vil komme med en selvkørende software i den nye Ford Mach-E (Mustang), det skal sgu nok blive spændende.
Lidar er en forkortelse for Light Detection og Ranging .... Radar bruger radiobølger til at opdage objekter og bestemme deres rækkevidde, vinkel, og / eller hastighed, mens lidar gør stort set det samme, men med pulserende laserlys i stedet for radiobølger