Rundt omkring el-bilen

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
14
Har takket: 1385 gange
Blevet takket: 800 gange

Re: Rundt omkring el-bilen

Indlæg af Lintz »

pendec skrev: 06 nov 2020 21:56 Fed funktion, og der må konen være glad for at få den nye funktion der, eller du havde haft en kedelig bilist der med skrammer.
Nu var der så ingen fare på færde ved lige netop denne situation her men ja - Fin funktion.
pendec skrev: 06 nov 2020 21:56 Du vil nok også bemærke samme symbol når du overhales på siden af biler.
Det er så ikke samme symbol ved overhalende biler. Det er den "Normale" gule (nogle har vist røde) symboler i spejlene og den dukker så også op i HUDén
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
14
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Har takket: 213 gange
Blevet takket: 244 gange

Indlæg af BWJ »

Og så husker du lige HUDén sidder der, en dag hvor du under kørsel liiiige skal tørre ruden af, så undgår du nemlig at brække den af, som jeg gjorde på den tidligere CX3 jeg havde.
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
14

Indlæg af Lintz »

BWJ skrev: 06 nov 2020 23:50 Og så husker du lige HUDén sidder der, en dag hvor du under kørsel liiiige skal tørre ruden af, så undgår du nemlig at brække den af, som jeg gjorde på den tidligere CX3 jeg havde.
Ups - Den var ikke god icon_cheesygrin.gif
pendec

Indlæg af pendec »

Lintz skrev: 06 nov 2020 22:20 Det er så ikke samme symbol ved overhalende biler. Det er den "Normale" gule (nogle har vist røde) symboler i spejlene og den dukker så også op i HUDén
Korrekt, det var ikke det jeg tænkte som jeg skrev :) De advarsler er gule i sidespejlene, og jeg har ikke valgt HUD, så det findes ikke her.
Jeg håber på noget retrofit nu, af den HUD, når min gamle HUD ikke er kompatibel, det gad forhandler så ikke hjælpe med at afklare.

Det er i hvert fald sådan nye teknologiske løsninger som er bedre, end den semi-selvkørende bil, som jeg heller ikke kan få til at virke med at bremse uden jeg aktiverer fartpiloten, og den viljeg ikke køre med hele tiden. Min bil viser bare nogle gule advarsler på panelet, når jeg er for tæt på forankørende når fartpiloten ikke er aktiv. Jeg lærer det nok en dag.
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
14

Indlæg af Lintz »

pendec skrev: 07 nov 2020 12:43 Korrekt, det var ikke det jeg tænkte som jeg skrev :)
Husker et citat fra en film: Det lød så klogt i mit hovede men da det kom ud var det bare noget vrøvl icon_cheesygrin.gif
pendec skrev: 07 nov 2020 12:43 Jeg håber på noget retrofit nu, af den HUD, når min gamle HUD ikke er kompatibel, det gad forhandler så ikke hjælpe med at afklare.
Eh - Den kunne jeg godt tænke mig at få en gang mere :oops:
pendec

Indlæg af pendec »

Lintz skrev: 07 nov 2020 12:48 Eh - Den kunne jeg godt tænke mig at få en gang mere :oops:
Jeg havde et HUD display som var forbundet til OBDII porten (kompatibel med mange biler), som jeg , fejlagtigt, troede virkede i min nye bil. Den virkede så kun med benzin motor aktiv, og ikke når elmotor delen kørte, så ikke nok værd.
Den havde ikke vejskilte, hastighed og alt den andet , det var ren hastighed og rpm som den kunne se, og regne kørsel længde ud.

Nu håber jeg engang om 1 år eller lign, så kan man købe HUD delen til ens Kuga, så kan den måske efter-monteres(retrofit) for en pris. Retrofit er normalt brugt på gamle biler, som får nyt i, som de ikke er bygget til, så måske er eftermontering en bedre beskrivelse i en 2020 bil.

Men lige nu går det fint uden. Den store skærm i frontpanel, synes jeg er ok, jeg kunne bare godt tænke mig detaljer højere oppe i synsfeltet som HUD tilbyder.
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
14

Indlæg af Lintz »

pendec skrev: 07 nov 2020 12:55 Jeg havde et HUD display som var forbundet til OBDII porten (kompatibel med mange biler), som jeg , fejlagtigt, troede virkede i min nye bil. Den virkede så kun med benzin motor aktiv, og ikke når elmotor delen kørte, så ikke nok værd.
Den havde ikke vejskilte, hastighed og alt den andet , det var ren hastighed og rpm som den kunne se, og regne kørsel længde ud.

Nu håber jeg engang om 1 år eller lign, så kan man købe HUD delen til ens Kuga, så kan den måske efter-monteres(retrofit) for en pris. Retrofit er normalt brugt på gamle biler, som får nyt i, som de ikke er bygget til, så måske er eftermontering en bedre beskrivelse i en 2020 bil.

Men lige nu går det fint uden. Den store skærm i frontpanel, synes jeg er ok, jeg kunne bare godt tænke mig detaljer højere oppe i synsfeltet som HUD tilbyder.
Okay - Så er jeg med - Altså eftermonteret og kan (troede du) flyttes fra gammel Kuga til ny.
pendec

Indlæg af pendec »

Lintz skrev: 07 nov 2020 12:57 Okay - Så er jeg med - Altså eftermonteret og kan (troede du) flyttes fra gammel Kuga til ny.
Og igen, får jeg skrevet et og tænkte andet. Selvfølgelig vist det HUD display hastighed 8) Sikke en lørdag.
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
14

Indlæg af Lintz »

pendec skrev: 07 nov 2020 13:03 Og igen, får jeg skrevet et og tænkte andet. Selvfølgelig vist det HUD display hastighed 8) Sikke en lørdag.
Pyt pyt. Men sådan lavteknologisk. Hvordan virker dit?

Er det en form for projekter (ligesom projektor-tv) som monteres på instrumentbræt og sender billede op på front-rude?

I Kona rejser der sig en skærm hvor det bliver vist i - Den som nogle åbenbart kan komme til at knække :D
pendec

Indlæg af pendec »

Lintz skrev: 07 nov 2020 13:07 Pyt pyt. Men sådan lavteknologisk. Hvordan virker dit?

Er det en form for projekter (ligesom projektor-tv) som monteres på instrumentbræt og sender billede op på front-rude?

I Kona rejser der sig en skærm hvor det bliver vist i - Den som nogle åbenbart kan komme til at knække :D
Præcis, det afspejles i forruden, og så kan man få det op i højde så man slet ikke ser andet end lige ud, og HUD kan være lidt i siden.

Det var smart i mange år, ca. 3.5år :) Klart nok kunne det som løfter sig fra instrumentbræt være cool, det var bare rimelig dyrt at få med så jeg vurderede det gamle til at være nok og gratis at sætte i bilen igen. Mener jeg kunne få HUD og kurve-forlygter , for en 8-10kr efter fradrag.

Jeg vil søge på aliexpress og se om det måske dukker noget op næste år, det tager lige lidt for at komme ud til nye biler, hvis det gør.

Tilbage til "Bil, MC og Motor"