Hej Ulrik...
Jeg prøver lige og se om jeg kan huske din ???? jeg kan jo ikke se dem og gider ikke printe dem ud...
Rum Temp. skal faktisk helt nøjagtig måles så tæt på blæseren som muligt det er jo den Temperatur luften har når den suges ind i fyret....
om der er 1 eller 100 meter røgrør er osse underordnet... afstand fra kedel til måle hul er radius af røgrør... har du 15 Cm. røgrør skal afstanden værre 7,5 Cm. Måleudstyret skal indtil centrum af røret......
Blæst har en klar negativ virkning såfremt der ikke er trækstabilisator i skorstenen....Årsag. Det forøgede træk vil jo bevirke at blæseren skal lave mindre men på alle anlæg uden iltstyring. køre blæseren det samme og derfor blir der et luftoverskud = lavere Co2...
Håber dette var svar på noget af det Ulrik ellers kom igen.... jeg er klar..
P.S. om målingen er spøg og skæmt eller korekt må i selv afgøre det er efter denne metode man har målt på alle olie fyr altid og alle OR montøre er uddanet efter denne specielt dem der er uddannet før vi fik elektronik....
Venlig Hilsen
Fejer.
Kunne se jeg glemte noget...
Måling kan Ca. udføres 5 minuter efter ny ydelse, dette blir oplyst på uddanelsen til indregulering af biofyr... Jeg personligt siger 15 Minuter er bedre...
Alle fyr kan faktisk tvangsstyres til en given ydelse... Tager man en TM 3006 går man ind i montør meny og ind i opperating mener jeg det er og finder Blover og sætter min og maks til samme ydelse... og derefter ned i den normale og vælge sit ilt nivue fyret skal køre med...
Håber i kunne følge mig...