Ollii » 21 Jan 2012, 18:01 skrev:Den menu jeg har hævet er netop den du kommer ind i ved at holde set inde under opstart. Der inde har du høj blæs. midt blæs. og lav. Jeg har kun høj og lav.
Ok det er altså den menu, som hedder B.
Hvis din er 35 (fabriksindstilling) betyder det at du har en EBM 108 blæser, ikke?
Min er en Ecofit 108 og her er fabriksindstillingen 15 så spørgsmålet jo, hvor meget jeg så skal hæve den. Nå jeg venter lige et døgn mere.
Hej igen. Jo min styring er gammel. Men min brænder er ny. Derfor har jeg en anden blæser.
Jeg ville bare give den et par % og derefter holde øje med den.
Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.
Ollii » 22 Jan 2012, 13:31 skrev:Hej igen. Jo min styring er gammel. Men min brænder er ny. Derfor har jeg en anden blæser.
Jeg ville bare give den et par % og derefter holde øje med den.
Ja men hvilken af dem? A, B eller G
Talte med en professionel i går og han sagde at det var A, der skulle hæves fra 5 til 10, men du taler om B
Jeg må indrømme at jeg også har hævet a fra 15 til 18 jeg ved ikke om det er løsningen.
Har du styr på rens blæs. Hvis den blæser for ofte og længe kan det også smelte asken sammen.
M.v.h. ole.
Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.
Ollii » 23 Jan 2012, 16:16 skrev:Jeg må indrømme at jeg også har hævet a fra 15 til 18 jeg ved ikke om det er løsningen.
Hmmh hvis jeg har ret i, at din blæser er en EBM 108 (16 Kwa), så er din A fabriksindstilling 12 (og IKKE 15), så du har vel hævet den fra 12 til 18????????? Altså jf det link der tidligere er bragt i denne tråd:
Ollii » 23 Jan 2012, 16:16 skrev:Har du styr på rens blæs. Hvis den blæser for ofte og længe kan det også smelte asken sammen.
Jeg har IKKE styr på en dyt
Men mener du E? Altså Blæserhastighed i rens? I givet fald, er denne værdi ikke opgivet for de enkelte blæsere i ovennævnte link, men kun på side et, med 'en værdi, nemlig 15.
Min styring var fabriks indstillet på 5 lav og 15 høj. Da jeg så har kørt nogle år med en stoker og samme styring har jeg selvfølgelig ændret dem til stokerens blæser.
Nu er jeg imidlertid blevet enig med mig selv om kun og fyre med piller. Derfor har jeg købt en ny scotte brænder.
Den har jeg stjålet værdierne til fra en kollega der har et nyt scotte stående.
Så jeg ved egentlig ikke hvad jeg har af blæser. Men det kan jeg da undersøge.
Ja rens er E dog kan du sætte tiden i den almindelige menu. Det kunne være en fordel og prøve at sætte rens til nul og se om det hjælper.
Ollii » 23 Jan 2012, 23:11 skrev:
Ja rens er E dog kan du sætte tiden i den almindelige menu. Det kunne være en fordel og prøve at sætte rens til nul og se om det hjælper.
Hmmmh ok. Det er vel det der sker, når der står C i ens display, men hvis man helt lader være med at have en værdi i "rens" som får man vel aldrig blæst herden ren.
Any way du taler om E1, E2 og E3 i den skjulte menu.
E1 er Rensnings Interval. Her er standard 10 minutter (det betyder vel at det sker hver 10. minut).
E2 Rense Tid. Standard 4 sek.
E3 Rense effekt. Standard 30 %.
Gætter på det så er E1 du vil have mig til at sætte på 0, men hvorfor ikke sætte det til 30 (eller lign.) så rensningen ikke sker så ofte, i stedet for helt at undlade at rense.