Sikkert ikke,men da der ikke er nogle på christiansborg der har deres eget flertalFortsætter nettoordningen ud i det uendelige næppe...
er en ændring ikke nok ikke lige om hjørnet.

Sikkert ikke,men da der ikke er nogle på christiansborg der har deres eget flertalFortsætter nettoordningen ud i det uendelige næppe...
Nøjagtig det samme som til de 10.000 ekstra et anlæg kosterpoul efterlønner » 09 May 2012, 23:59 skrev:Når i nu diskuterer hvor meget i sparer ved at vente med at investere i solceller, så bør i også være opmærksomme på at hvis der skal betales kr. 10.000 for strøm, hvor meget skal i så tjene for at betale det ?
Der er de fleste af os allerede for sent ude. Jeg regnede på solceller i sommeren 2010 da nettomålerordningen kom frem. Der fandt jeg det for dyrt. Deridmod har prisfaldene siden gjort det interessant og jeg har bestilt et anlæg nu. Det kommer så først op i løbet af sommeren hvor det burde have været op i februar/marts for at udnytte årest sol bedst muligtMen, udnyt dog ordningen fra start, for himlens skyld... .
Samme her, men kun 3 uger endnu, så er der solceller oppe, bedre sent end aldrigmajland » 10 May 2012, 10:46 skrev: Der er de fleste af os allerede for sent ude. Jeg regnede på solceller i sommeren 2010 da nettomålerordningen kom frem. Der fandt jeg det for dyrt. Deridmod har prisfaldene siden gjort det interessant og jeg har bestilt et anlæg nu. Det kommer så først op i løbet af sommeren hvor det burde have været op i februar/marts for at udnytte årest sol bedst muligt
Det er så bare ærgeligt, at det ikke klarer det umiddelbare serviceeftersyn, tjek selv :lille_smed » 09 May 2012, 23:20 skrev:http://www.vvs-eksperten.dk/index/solcelleanlaeg-2440
så kom der priser på .. må sige at det er billigt
Måske Max spænding og Max Strøm ikke optræder samtidigt ? 30,5 * 8,2 giver istedet 250 wattBWJ » 10 May 2012, 16:09 skrev: Specifikationer:
Max. Effekt: 250 Watt
Spænding: 30,5 Volt
Max strøm: 8,2 Amp.
Max spænding: 37,6 Volt
Uden at man skal være professor i kvantefysik, så ved de fleste, at Volt * Ampere giver Watt, i ovenstående hentet fra linket får vi en Max. effekt på 308,32 Watt.![]()
Men om ikke andet får man noget andre ikke har, samtidig med kun 5 års garanti på paneler.
Nej, panelers max effekt opgives ved en indstråling på 1000W/m2, og en modul temperatur på 25°C (STC), og det giver max V & A.From » 10 May 2012, 18:29 skrev: Måske Max spænding og Max Strøm ikke optræder samtidigt ? 30,5 * 8,2 giver istedet 250 watt