Okay, Kruse beskriver celleslusens funktion så at sige omvendt af dig. Og eftersom jeg ikke aner hvordan en cellesluse fungerer - og heller aldrig har set sådan en - så kan man jo bilde mig hvad som helst indFlammen skrev: du misforstår mig. grunden til jeg anbefaler celleslusemodellen er netop fordi den er enkel og billig. ingen hokus pokus med fjeder/kontravægte swits og timere, der der næsten skriger efter problemer.
dette system har jo overlevet en menneskealden på foderstofbiler fordi det er enkelt og driftsikkert.
celleslusen er i princippet kun et rør med endeflanger, og en rotor/vinge inden i. lidt udskæring i røret for tilløb-fraløb, og et til sug. rotoren har som regel 5-6vinger i stålplade, med neoprengummi påboltet. gummiet vil over mange år/drifttimer slides, men en udskiftning af gummi tager max en time. rotor drives af en gearmotor. så er det bare at koble spånsugeren på![]()
vacumtransport er nok den dyreste form for transport, fordi virkningsgraden er ufattelig dårlig.

Men sådan som du forklarer celleslusens virkemåde, så forstår jeg det således, at man rent faktisk GODT kan gøre det jeg i første omgang troede man kunne. Nemlig at slutte en (støv)suger direkte til den, og så "erstatter" celleslusen i den forstand cyklonens funktion. Hvis det er rigtigt, så er det da det jeg skal have. Og så kan jeg slet ikke forså der overhovedet er et marked for diverse vakuum-løsninger?!
