svanggaard skrev: ↑31 jan 2022 16:48
Genopliver lige denne gamle tråd...
Jeg får brug for en højtryksrenser til foråret. Jeg har haft et par no-name hobbyrensere som egentligt har fungeret fint. De har imidlertid lidt samme skæbne - pumpen irer/ruster op efter 5-8år. Det er absolut ikke driftstimerne som slår mine højtryksrensere ihjel.
Jeg ved godt at jeg "bare" kan fylde kølervæske i pumpen efter endt brug, men det får jeg simpelthen ikke gjort. Alene udpakning/tilslutning før brug og frakobling/oprydning efter, er rigeligt bøvlet ift. hvor hurtigt opgaverne typisk løses.
I virkeligheden var det smarteste nok at leje i stedet for at eje - men når jeg skal bruge renseren skal det være her og nu. Det går simpelthen for lang tid med booking, afhentning og aflevering.
Er der nogen som har gode/opdaterede forslag til "rustfri" højtryksrenser? Umiddelbart tænker jeg minimum 140bar og maksimum 3000,- kr. Jeg har ikke brug for alverdens tilbehør - bare den kan spule fliserne. Jeg har rigelig strøm og brønden leverer 9m3 i timen.
Du bliver ikke ked af denne
https://www.nilfisk.com/da-dk/consumer/ ... 128471200/ det er ikke lykkedes mig at køre den træt, selvom flere naboer har hjulpet mig
og den sparker virkelig r.. ift. en 120 bars i samme mærke.
Den kan som få andre, tåle 40 grader varmt vand i tilgangen, - set til 2999 hos T Hansen
NB. har aldrig haft problemer med pumpen efter lang stilstand.