triumph skrev: 22 nov 2020 11:59
Jeg tror ikke at nye elbiler kun kommer til at holde 5 år. Men jeg tror han har ret i at værditabet på en ny elbil vil være stort.
Fordi at om 5 år, vil batteriteknologien være meget bedre. Der er måske kommet nye lade standarder, hvor man kan lade på den halve tid.
Hvor meget har batteri teknologien udviklet sig de sidste 30 år, ikke kun 5 år? Det går rigtig langsomt og jo, de har forbedret sig lidt på små batterier men drømme og visioner om mega hurtig opladninger på 5 minutter, og små batterier og ny teknologi er endnu kun visionært og ikke på fod med virkeligheden og ude til masse distribution.
Så 5 år er ikke perioden der dræber el bilerne, vi har allerede set Tesla være på markedet i lang tid, og andre hybrid biler endnu længere, det eneste man bekymrer sig om der, er batteriet og hvor dyrt det kan være og udskifte. Det har Tesla da sat pris på i deres biler.
Ford får jo testet løsningen om udskiftning af hele batterier over de næste måneder, så de vil sikkert være gode til det, om 8 år
Og jeg tror på at de måske tilbyder nyt i nye el biler og hybrider men helt at udelukke og gøre el biler fra i dag, til en værdiløs genstand, det sker ikke. Selvom nogen synes Tesla er dyr, så er de da stadig i omsætning i dag mange år efter den første kom, her kan vi så tale om kvaliteten af de første og hvor meget det så er værd men helt værdiløs er den ikke.
Og så er der jo ikke kommet ny strøm

, vi har idag Type 1 og 2 og en 3. jeg ikke kan navnet på, de har enten egen håndtag eller du kan få adapter til dem, via kabel fra A til B, så jeg tror ikke lade standarden ændres