Rundt omkring el-bilen

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
pendec

Re: Rundt omkring el-bilen

Indlæg af pendec »

triumph skrev: 22 nov 2020 12:21 Det koster 125.000 at udskifte batteriet i en Tesla. Her er garrentien:
Her er der tale om 85kW :) Så når jeg kun har 14kW , så kan vi godt regne batteri prisen ud for min Ford, ik?

Det er vist til at overskue.
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
14
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 442 gange
Blevet takket: 473 gange

Indlæg af triumph »

Det er jo heller ikke en elbil
pendec

Indlæg af pendec »

triumph skrev: 22 nov 2020 13:07 Det er jo heller ikke en elbil
jo , bare ikke 100% men el er en stor del af den, helt præcis 14.4kW og en el motor.

Samme som elcykel stadig er en cykel på gammel præmisser men har et batteri som supplerer.
pendec

Indlæg af pendec »

@Lintz
Så har Ford lavet en FHEV , nok nærmest præcis som din, med 1.1Kw batteri i bilen, så de mener den kører 1000km på en tank.
Og ja, nu hele 1600kg på krogen. Og benzin tank er tilbage til normalen på 54 liter.
Så præcis som min i auto mode, så klarer jeg nok lige omkring de 900km på 45 liter :)

Men nok mest for at illustrere hvad de nu har fundet på, HEV = FHEV hos Ford.

https://www.mynewsdesk.com/dk/ford-moto ... id-3053577
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
14
Har takket: 1385 gange
Blevet takket: 800 gange

Indlæg af Lintz »

pendec skrev: 26 nov 2020 21:26 @Lintz
Så har Ford lavet en FHEV , nok nærmest præcis som din, med 1.1Kw batteri i bilen, så de mener den kører 1000km på en tank.
Og ja, nu hele 1600kg på krogen. Og benzin tank er tilbage til normalen på 54 liter.
Så præcis som min i auto mode, så klarer jeg nok lige omkring de 900km på 45 liter :)

Men nok mest for at illustrere hvad de nu har fundet på, HEV = FHEV hos Ford.

https://www.mynewsdesk.com/dk/ford-moto ... id-3053577
Lyder da absolut interessant - Pendec. :)

Det der lige slår i øjene er påhængsvægten. Når man læser rundt omkring er det lige så meget CVT-gearkassen der sætter begrænsningerne som det er batteriet. Men det problem har de åbenbart arbejdet sig ud af.

Så må vi se med prisen - Om den bliver skarp.

EDIT: Var lige på Ford´s hjemmeside og kan se at de laver PHEV - MHEV og HEV. Det udvides så med FHEV.
Virket til at disse modeller (minus PHEV) kommer til at vade oven i hinanden. Mon ikke MHEV og/eller HEV forsvinder så ?
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
pendec

Indlæg af pendec »

Lintz skrev: 27 nov 2020 06:06 EDIT: Var lige på Ford´s hjemmeside og kan se at de laver PHEV - MHEV og HEV. Det udvides så med FHEV.
Virket til at disse modeller (minus PHEV) kommer til at vade oven i hinanden. Mon ikke MHEV og/eller HEV forsvinder så ?
Jeg kan slet ikke forstå behovet for de mange varianter, jeg kører jo som en FHEV lige nu, og nok også HEV, så hvorfor 3 biler med samme, når det styres på opladningen , hvor man dropper det, og på de forskellige profiler man vælger at køre med.
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
14

Indlæg af Lintz »

pendec skrev: 27 nov 2020 07:33 Jeg kan slet ikke forstå behovet for de mange varianter, jeg kører jo som en FHEV lige nu, og nok også HEV, så hvorfor 3 biler med samme, når det styres på opladningen , hvor man dropper det, og på de forskellige profiler man vælger at køre med.
- Derfor kunne jeg forestille mig at deres MHEV og HEV forsvinder til fordel for FHEV. Men det er kun gætteri.
F skulle så stå for Full hybrid men hvor forskellen lige ligger mellem en HEV og en FHEV ved jeg ikke. Batterikapacitet måske?
pendec

Indlæg af pendec »

Jeg mener ikke Ford's FHEV og Hyundai Kona HEV er vist ens på kapacitet (1.1Kw)

Det er vist mere et PR stunt, og måske få folk til at glemme PHEV problemerne som Ford har/havde bagud.
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
14

Indlæg af Lintz »

pendec skrev: 27 nov 2020 08:26 Jeg mener ikke Ford's FHEV og Hyundai Kona HEV er vist ens på kapacitet (1.1Kw)
Kona Hybrid = 1,5 kwt.
Elmotor 43½ hk.
pendec

Indlæg af pendec »

Lintz skrev: 27 nov 2020 08:33 Kona Hybrid = 1,5 kwt.
Elmotor 43½ hk.
Ok :) 0,4 skal ikke skille os ad. Der er stadig meget små batteri kapaciteter som omtales.

edit: Det lyder som samme antal hk , som er i Ford Explorer hybrid, ingen sider synes at nævne FHEV elektrisk hk. mærkeligt.

Tilbage til "Bil, MC og Motor"