@Lintz
Så har Ford lavet en FHEV , nok nærmest præcis som din, med 1.1Kw batteri i bilen, så de mener den kører 1000km på en tank.
Og ja, nu hele 1600kg på krogen. Og benzin tank er tilbage til normalen på 54 liter.
Så præcis som min i auto mode, så klarer jeg nok lige omkring de 900km på 45 liter
Men nok mest for at illustrere hvad de nu har fundet på, HEV = FHEV hos Ford.
pendec skrev: 26 nov 2020 21:26
@Lintz
Så har Ford lavet en FHEV , nok nærmest præcis som din, med 1.1Kw batteri i bilen, så de mener den kører 1000km på en tank.
Og ja, nu hele 1600kg på krogen. Og benzin tank er tilbage til normalen på 54 liter.
Så præcis som min i auto mode, så klarer jeg nok lige omkring de 900km på 45 liter
Men nok mest for at illustrere hvad de nu har fundet på, HEV = FHEV hos Ford.
Det der lige slår i øjene er påhængsvægten. Når man læser rundt omkring er det lige så meget CVT-gearkassen der sætter begrænsningerne som det er batteriet. Men det problem har de åbenbart arbejdet sig ud af.
Så må vi se med prisen - Om den bliver skarp.
EDIT: Var lige på Ford´s hjemmeside og kan se at de laver PHEV - MHEV og HEV. Det udvides så med FHEV.
Virket til at disse modeller (minus PHEV) kommer til at vade oven i hinanden. Mon ikke MHEV og/eller HEV forsvinder så ?
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Lintz skrev: 27 nov 2020 06:06
EDIT: Var lige på Ford´s hjemmeside og kan se at de laver PHEV - MHEV og HEV. Det udvides så med FHEV.
Virket til at disse modeller (minus PHEV) kommer til at vade oven i hinanden. Mon ikke MHEV og/eller HEV forsvinder så ?
Jeg kan slet ikke forstå behovet for de mange varianter, jeg kører jo som en FHEV lige nu, og nok også HEV, så hvorfor 3 biler med samme, når det styres på opladningen , hvor man dropper det, og på de forskellige profiler man vælger at køre med.
pendec skrev: 27 nov 2020 07:33
Jeg kan slet ikke forstå behovet for de mange varianter, jeg kører jo som en FHEV lige nu, og nok også HEV, så hvorfor 3 biler med samme, når det styres på opladningen , hvor man dropper det, og på de forskellige profiler man vælger at køre med.
- Derfor kunne jeg forestille mig at deres MHEV og HEV forsvinder til fordel for FHEV. Men det er kun gætteri.
F skulle så stå for Full hybrid men hvor forskellen lige ligger mellem en HEV og en FHEV ved jeg ikke. Batterikapacitet måske?
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.