Ja, det troede jeg også. Men ganske få vil noget andet.
Luft vand varmepumpe.
-
- Stoker VI
- 9
- Mit fyr: Ksm multistoker 325-18
- Areal: 195
- Fremviser gerne i postnummer: 8940
- Har takket: 45 gange
- Blevet takket: 20 gange
Re: Luft vand varmepumpe.
Pumpen står nu på trin to hvor den stod på trin 1 før.lamborg skrev: 26 jan 2019 08:17
Pawgs : hvis din løftehøjde var for lav på pumpen før så er den nu måske for høj. Hvis din radiator er varm over det hele betyder det at du har al stor en gennemstrømning . Din retur skal helst ned inden den løber tilbage til fyret ellers udnytter du ikke den energi du putter ind ordentligt .
Jeg ved godt at der nu løber lidt varmt vand tilbage til fyret som følge af den størrer gennemstrømning. Men varmeafsætningen i værelset er også stegen som følge af det størrer areal på radiatoren der nu afgiver varme.
Hvis jeg sænker drifttemperaturen på fyret vil varmeafsætningen falde som følge af at temperatur forskellen er mindre. Men varmeafsætningen kan potentielt stadig være størrer end da pumpen kørte på trin et med en højere temperatur.
Da en størrer del af radiatoren er varm på trin 2.
Lidt det samme jeg tror troldmanden tænker på når han snakker om at øge gennemstrømningen når der bruges en varnepumpe som følge af den lavere drifttemperatur
-
- Stoker Pro Engel
- 14
- Har takket: 1385 gange
- Blevet takket: 800 gange
Kære Trold - Jeg ved ærligt talt ikke om jeg skal grine eller græde.Troldmand. skrev: 26 jan 2019 22:31 Ja Lintz. Det mener jeg.
I dag er der ikke 20000 brugere. Der er faktisk kun ganske få, i forhold til den gang.
At der er blevet uro, efter jeg er dukket op. Det ved du bedst selv hvorfor. Varmepumpe debatten er så ildesete, som noget kan være, det trods forum giver mulighed for varmepumpe snak.
På ingen måde, er jeg ude på at udfordre nogen. Vil blot give information om hvad nye varmepumper kan. Er der noget forkert i det?
Problemet er, at ganske få, føler det som en personlig udfordring, som for alt i verden skal bekæmpes. Og hvad gøres der for at komme det til livs?
Lintz som administrator tager du selv holdning. Burde du så ikke være neutral i stokerpros interesser og gå ud og sige. Venner vi er på vej mod nye tider? Lyt nu lige en gang. Gik du ind og satte hælene i, ville den uro du observere ikke forekomme. Du acceptere, nogle få får lang line, medens jeg skal holdes i kort.
Alt selvfølgeligt venligt ment.
Jeg personligt er da fuldstændig ligeglad med hvad folk bruger som opvarmningsform. Jeg fremhæver hverken det ene eller det andet.
Har jo selv et lille godt pillefyr - Måske ikke verdens bedste, men heller ikke det dyreste.
At du har valgt en varmepumpe frem for et pillefyr rører mig sådan set heller ikke.
Fedt for dig hvis du har fået noget der virker - Alt andet er da træls.
Men dine påstande.....
Du kører rundt i det og når folk så kan gennemskuede dine påstande og mener du har uret eller du har påstået det direkte modsatte i et tidligere indlæg vælger du at kigge den anden vej og vil ikke kommenterer på det - For så er folk "personlige" og går efter manden.
Du skriver: "Lintz som administrator tager du selv holdning. Burde du så ikke være neutral i stokerpros interesser og gå ud og sige. Venner vi er på vej mod nye tider? Lyt nu lige en gang."
For det første er jeg ikke Administrator - Der er kun en person herinde som er det og det er Ulrik og det er ham der bestemmer. Jeg er en ud af flere Redaktører og efter din mening må jeg altså ikke have lov til at have en holdning til tingene...............................Men jeg skal banke alle de andre oven i hovedet og sige "Hallo - Gutter. Det eneste der virker fremover det er varmepumper - For det siger Troldmand"
Du skriver: Du acceptere, nogle få får lang line, medens jeg skal holdes i kort.
Sikke dog en gang vrøvl - Selvfølgelig venligt ment.
Så vidt jeg lige husker er en tråd blevet midlertidig låst og ellers er der blevet formanet til ro og orden herinde. Der er ikke blevet peget på én bestemt person på noget tidspunkt.
Der er også en anden lille ting som du vælger at overse - Jeg er altså kun en ud af flere Redaktører og som sådan har jeg ikke mandat til at gå ud og slå enkelte oven i hovedet med advarsler eller i værste fald udelukkelse her fra sitet. Der skal der flere Redaktører ind over. Jeg kan formane til ro og orden og det forventer jeg at du eller anden bruger retter sig efter dette uden diskussion. - Jævnfør reglerne.
At være Redaktør er også lussingernes holdsplads - Den ene uge er man gode venner med en bruger, den næste er man absolut ikke fordi man måske har været efter den pågældende - Det må jeg så lære at tage med men jeg har mine holdninger og dem vil jeg forsat komme med. Skulle der så være en anden bruger herinde som mener noget andet kan vi tage en diskussion/debat omkring dette. Skulle jeg tage fejl må jeg jo så erkende det og sige at så har jeg lært noget.
Til sidst. Dette forum er generelt et godt sted at komme og for mit vedkommende nærmer det sig 8 års medlemskab hvor jeg har hygget mig og haft gode debatter samt lært noget omkring forskellige emner - Men husk på, Troldmand. Dette forum er Ulriks og det er ham der udstikker retningslinjerne, Kan man ikke leve med det står det jo en frit for at udbedre sin viden andetsteds.
Eller: Kan man ikke lide lugten i bageriet....... Endnu engang - Selvfølgelig venligt ment

accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
-
- Stoker II
- 14
- Mit fyr: Metroair 12KW
- Areal: 150
- Brændsel: El
- Fremviser gerne i postnummer: 4690
- Årligt forbrug: 5000 KW
- Geografisk sted: Sjælland Haslev
- Har takket: 43 gange
- Blevet takket: 11 gange
Det er trist at man ikke kan læse om varmepumper, uden tråden skal ødelægges af få medlemmer som ikke har andet at lave. linz som redaktør er det jo nemt se hvad parti han står for. Dem der har varmepumper må jo næste tro det er nordkorea de er havnet i.
Der var sikkert mange flere der gerne vil følge med i varmepumper hvis det ikke skal sables ned med dumme indlæg.
Der var sikkert mange flere der gerne vil følge med i varmepumper hvis det ikke skal sables ned med dumme indlæg.
Senest rettet af pille 27 jan 2019 21:59, rettet i alt 1 gang.
Vi kan da ikke gøre for du gerne vil se billeder af Troldmand's kone rende nøgen rundt derhjemmepille skrev: 27 jan 2019 21:04 Det er trist at man ikke læse om varmepumper, uden tråden skal ødelægges af få medlemmer som ikke har andet at lave. linz som redaktør er det jo nemt se hvad parti han står for. Dem der har varmepumper må jo næste tro det er nordkorea de er havnet i.

(Husk nu, det andet parti går ind for sjov og ironi i tråden, som gerne må drille andre)
-
- Stoker XVI
- 17
- Har takket: 132 gange
- Blevet takket: 141 gange
Pendec. Du går langt langt over stregen, af hvad jeg må.pendec skrev: 27 jan 2019 21:29 Vi kan da ikke gøre for du gerne vil se billeder af Troldmand's kone rende nøgen rundt derhjemme
(Husk nu, det andet parti går ind for sjov og ironi i tråden, som gerne må drille andre)
Du har ingen stopklods. Du svæver.
Du fejl citere og fortolker mine indlæg på det groveste.
Gang på gang starter du en hetz, for her kommer jeg. Jeg ved bedre end du.
Selv et så humoristisk indslag, om min kones tøjbrug, blæser du op til noget stort.
Du hader min varmepumpe indlæg. Jeg tror faktisk, det er gået op for alle.
Du må forstå. Jeg har selv opstillet, selv lavet "alt" hvad min varmepumpe angår. Har brugt timers (år)søgning på bedste mulig opstilling / tilkobling af pumpen.
Hvem tror du, der kender min instalation, bedre end jeg gør. Du sider og finder kommafejl med lup. For helt sikkert som varmepumpe hader, må der være noget at hænge manden op på.
Lintz tager dig i delvis forsvar. Derfor er det lodret op af bakke, at give konstruktion viden / erfaring videre, til andre der lurer med, om varmepumpe er næste varme i huset løsning.
Igen spørger jeg - Hvorfor kan vi ikke diskutere varmepumpe i fordragelighed?
Vil man ikke have varmepumpe indlæg fra mig på stoker pro, så sig det lige ud uden indpakning.
Jaja, vi kender det alle, man må godt selv trolle, bare ikke andre, så bliver man tvær og på tværs. Det er jo ikke første gang du giver udtryk for "jeg må" men ikke andre, selvom dine støtter synes det er sådan man skal begå sig her.
Så hvad side er du på?
-
- Stoker XVI
- 17
- Har takket: 132 gange
- Blevet takket: 141 gange
Jeg er på den side, hvor jeg havde håbet, alle kunne have lidt ud af min varmepumpe erfaring.pendec skrev: 27 jan 2019 23:33 Jaja, vi kender det alle, man må godt selv trolle, bare ikke andre, så bliver man tvær og på tværs. Det er jo ikke første gang du giver udtryk for "jeg må" men ikke andre, selvom dine støtter synes det er sådan man skal begå sig her.
Så hvad side er du på?
Gang på gang har du fremhævet jeg er utroværdig. Du sidder og laver fantasi forvrængning af min oplevelse ved at have varmepumpe. Giv dig lige tid og tænk. Har jeg forstået trold rigtigt.
Jeg ved ikke hvormange gange jeg har jeg skrevet, jeg kun sammenligner min varmepumpe med mit tidligere pilleforbrug. Lige så mange gang prøver du at så tvivl og fortælle, at nu sammenligner jeg igen med andre.
Du afkræver mig svar på en sådan måde, at andre helst skal opfatte mig som utroværdig. Uheldigvis lykkes det et stykke ud af vejen.
Jeg er ikke sur eller splittertosset på dig eller andre. Men jeg kan godt blive træt af, at gang på gang blive fejl citeret.
Synes du skal ligge hadet fra dig, og være med på en ordentlig måde. Har du spørgsmål, så stil dem på en ordentlig måde.
God dag til dig og andre.
-
- Stoker VII
- 14
- Mit fyr: RTB Fumus 10 kw
- Areal: 130 m2
- Brændsel: pillefyr
- Fremviser gerne i postnummer: 9240
- Dagligt forbrug: ?
- Årligt forbrug: ?
- Har takket: 10 gange
- Blevet takket: 28 gange
NEJ tak!Troldmand. skrev: 27 jan 2019 23:21 Pendec. Du går langt langt over stregen, af hvad jeg må.
Du har ingen stopklods. Du svæver.
Du fejl citere og fortolker mine indlæg på det groveste.
Gang på gang starter du en hetz, for her kommer jeg. Jeg ved bedre end du.
Selv et så humoristisk indslag, om min kones tøjbrug, blæser du op til noget stort.
Du hader min varmepumpe indlæg. Jeg tror faktisk, det er gået op for alle.
Du må forstå. Jeg har selv opstillet, selv lavet "alt" hvad min varmepumpe angår. Har brugt timers (år)søgning på bedste mulig opstilling / tilkobling af pumpen.
Hvem tror du, der kender min instalation, bedre end jeg gør. Du sider og finder kommafejl med lup. For helt sikkert som varmepumpe hader, må der være noget at hænge manden op på.
Lintz tager dig i delvis forsvar. Derfor er det lodret op af bakke, at give konstruktion viden / erfaring videre, til andre der lurer med, om varmepumpe er næste varme i huset løsning.
Igen spørger jeg - Hvorfor kan vi ikke diskutere varmepumpe i fordragelighed?
Vil man ikke have varmepumpe indlæg fra mig på stoker pro, så sig det lige ud uden indpakning.