hvad var deres udmelding om priserne efter de nye regler?pendec skrev: 07 dec 2020 07:54 Der har lige været en Ford forhandler i live tv, på TV2 News . Og jo, de skulle lige nævne Kuga som bedste bil hos dem , og at de måtte stoppe salget på grund af usikkerhed omkring priserne, og at de nu ville åbne for salg af bilen igen, da afgifter var på plads.
Ikke et ord om at de havde stoppet salg, på grund af fejl på batteri. Det var sådan lidt sjovt at se hvordan man kan lyve og tale udenom der.
Rundt omkring el-bilen
-
- Redaktør
- 16
- Indlæg: 5.089
- Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
- Mit fyr: Atmos DC40GD
- Areal: sammenlagt 350 m2
- Brændsel: Bøg
- Fremviser gerne i postnummer: 8370
- Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
- Blevet takket: 468 gange
Re: Rundt omkring el-bilen
Re: Rundt omkring el-bilen
Intet. De talte bare om interessen for Kuga som plugin og at alle kunder ville prøve grønne biler. Mest salgsgas , priserne burde vi se 18 dec.? Det skulle vist være der de nye afgifter træder i kraft.
-
- Stoker Pro Engel
- 14
- Indlæg: 8.006
- Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
- Har takket: 1385 gange
- Blevet takket: 800 gange
Re: Rundt omkring el-bilen
Jeg har skæmmet nogle artikler igennem og ud over at de er nogenlunde ens undre jeg mig over at hybrid bilerne ikke bliver nævnt.
Det er El / PHEV / benzin og diesel biler der bliver omtalt med hensyn til reg.afgift.
Eneste gang jeg stødte på en hybrid hvor der kom priseksempler på nye biler i 2021.
Kan ikke få det til at passe hvor de nævnte en Aygo hybrid (tror jeg) som skulle stige knap 55,000 og en Outlander PHEV ville falde 34,000.
Derudover blev der nævnt Porche benzin som ville stige godt 200,000 og en Porche E-"something som faldte over en halv mill.
Fandt også lige dette:
Den ene PHEV stiger - Den anden falder.
Det er El / PHEV / benzin og diesel biler der bliver omtalt med hensyn til reg.afgift.
Eneste gang jeg stødte på en hybrid hvor der kom priseksempler på nye biler i 2021.
Kan ikke få det til at passe hvor de nævnte en Aygo hybrid (tror jeg) som skulle stige knap 55,000 og en Outlander PHEV ville falde 34,000.
Derudover blev der nævnt Porche benzin som ville stige godt 200,000 og en Porche E-"something som faldte over en halv mill.
Fandt også lige dette:
Den ene PHEV stiger - Den anden falder.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Re: Rundt omkring el-bilen
Ser du denne artikel fra inputmag, så har de vurderet en Outlander falder 55.000Lintz skrev: 08 dec 2020 19:27 Jeg har skæmmet nogle artikler igennem og ud over at de er nogenlunde ens undre jeg mig over at hybrid bilerne ikke bliver nævnt.
Mitsubishi Outlander fra nuværende 336.914 kr. til 293.457 kr. altså -54.957 kr. i besparelse.
https://www.inputmag.dk/bilaftale-saada ... -hybrider/
Hvad blev nævnt i den sidste podcast som blev lagt her tidligere, så havde Ford nævnt 28.000 dyrere KUGA
InputMag nævner så
Ford Kuga nuværende 312.545 kr. til 341.547 kr. altså 29.002 kr. merpris.
mhev / hev får jo ikke for den afgiftsbesparelse, og rabatter som gives til el og phev modeller.
Så dem skal du nok bare se på, som almindelig gammeldags prissat bil end phev er i statens øjne, nok også fordi du ikke kan oplade fra kontakten.
Som nogen så mener er der hvor man sparer. mhev/hev skal køre for at lade, som koster co2 i brændstof, så nok ikke besparende nok.
Jeg synes det er mærkeligt at Outlander kan spares 55.000 , når batteri er mindre, hvor Kuga så kan sælges med lidt større batteri, og alligevel bliver 28-29.000 dyrere.
FDM: igen,igen, fejl (mener jeg) hos FDM og deres research.
De ender op med en stigning på kun 7000kr til Kuga, det er da ikke særligt retvisende hvis Ford melder noget andet ud,
og så mener FDM en titanium koster 280.000 men korrekt pris er 288.000, så allerede inden stigning bliver den 8000kr dyrere end FDM har researched sig frem til.. Ringe!
FDM's undskyldning: Priserne er beregnet og afrundet af FDM og viser prisudviklingen for de forskellige biltyper. Der er ikke tale om officielle priser fra bilmærkerne.
Altså, hvis man vil illustrere 7000kr's stigning, så burde man da skrive 288.000 afrundet og ikke fjerne 8000kr af prisen.
-
- Stoker Pro Engel
- 14
- Indlæg: 8.006
- Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
- Har takket: 1385 gange
- Blevet takket: 800 gange
Re: Rundt omkring el-bilen
Stadig lidt underligt at de ikke nævnes med et ord - Ikke så vidt jeg lige har set.pendec skrev: 08 dec 2020 20:03
mhev/hev skal køre for at lade, som koster co2 i brændstof, så nok ikke besparende nok.
Skal jeg trække min egen frem så fåes den jo med alm brændstofmotor - Hybrid og ren el.
Samme bil, bare forskellig fremdrift.
Benzinmodellen står til at kunne køre 15Km/l og Hybrid 20Km/l - Altså vil der efter min overbevisning være en difference i reg.afgift på disse to modeller - og at den vil ændre sig til det bedre for Hybrid i 2021.
Men så er det som du selv nævner. Outlander falder og Kuga stiger. Begge kører med forholdsvis store motorer og det plejer ikke at gavne brændstoføkonomien.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
-
- Redaktør
- 16
- Indlæg: 5.089
- Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
- Mit fyr: Atmos DC40GD
- Areal: sammenlagt 350 m2
- Brændsel: Bøg
- Fremviser gerne i postnummer: 8370
- Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
- Blevet takket: 468 gange
Re: Rundt omkring el-bilen
Ja et eller andet er fejl i de beregningerpendec skrev: 08 dec 2020 20:03 Ser du denne artikel fra inputmag, så har de vurderet en Outlander falder 55.000
Mitsubishi Outlander fra nuværende 336.914 kr. til 293.457 kr. altså -54.957 kr. i besparelse.
https://www.inputmag.dk/bilaftale-saada ... -hybrider/
Hvad blev nævnt i den sidste podcast som blev lagt her tidligere, så havde Ford nævnt 28.000 dyrere KUGA
InputMag nævner så
Ford Kuga nuværende 312.545 kr. til 341.547 kr. altså 29.002 kr. merpris.
mhev / hev får jo ikke for den afgiftsbesparelse, og rabatter som gives til el og phev modeller.
Så dem skal du nok bare se på, som almindelig gammeldags prissat bil end phev er i statens øjne, nok også fordi du ikke kan oplade fra kontakten.
Som nogen så mener er der hvor man sparer. mhev/hev skal køre for at lade, som koster co2 i brændstof, så nok ikke besparende nok.
Jeg synes det er mærkeligt at Outlander kan spares 55.000 , når batteri er mindre, hvor Kuga så kan sælges med lidt større batteri, og alligevel bliver 28-29.000 dyrere.
FDM: igen,igen, fejl (mener jeg) hos FDM og deres research.
De ender op med en stigning på kun 7000kr til Kuga, det er da ikke særligt retvisende hvis Ford melder noget andet ud,
og så mener FDM en titanium koster 280.000 men korrekt pris er 288.000, så allerede inden stigning bliver den 8000kr dyrere end FDM har researched sig frem til.. Ringe!
FDM's undskyldning: Priserne er beregnet og afrundet af FDM og viser prisudviklingen for de forskellige biltyper. Der er ikke tale om officielle priser fra bilmærkerne.
Altså, hvis man vil illustrere 7000kr's stigning, så burde man da skrive 288.000 afrundet og ikke fjerne 8000kr af prisen.
En Kuga og en Outlander til i dag næsten samme pris, og med næsten samme batteri kapacitet vil ikke flytte sig 80k i forhold til hinanden
Spændene at se hvad de reelle priser ender på
Re: Rundt omkring el-bilen
Man beregner ikke ejer og reg.afgifter mere efter km de kører, som jeg har forstået det.Lintz skrev: 08 dec 2020 20:19 Benzinmodellen står til at kunne køre 15Km/l og Hybrid 20Km/l - Altså vil der efter min overbevisning være en difference i reg.afgift på disse to modeller - og at den vil ændre sig til det bedre for Hybrid i 2021.
FDM har vistnok, rimelig korrekt her, illustreret og forklaret afgifts modellen.
https://fdm.dk/nyheder/bilist/2020-12-n ... -regnes-ud
De nævner også ejerafgiften som ændres:
Ejerafgiften ændres for biler, der indregistreres fra 1. juli 2021. I stedet for at være beregnet ud fra, hvor langt bilen kører på én liter benzin/diesel, bliver den differentieret efter, hvor mange gram CO2, bilen udleder pr. km.
-
- Redaktør
- 16
- Indlæg: 5.089
- Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
- Mit fyr: Atmos DC40GD
- Areal: sammenlagt 350 m2
- Brændsel: Bøg
- Fremviser gerne i postnummer: 8370
- Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
- Blevet takket: 468 gange
Re: Rundt omkring el-bilen
Det er jo begge Atkinson motorer, så ikke helt sammenlignligt med alm motorerLintz skrev: 08 dec 2020 20:19
Men så er det som du selv nævner. Outlander falder og Kuga stiger. Begge kører med forholdsvis store motorer og det plejer ikke at gavne brændstoføkonomien.
Outlanderen havde tidligere en 2,0 alm motor, den havde ringere forbrug og emmisionstal end den nye 2,4
-
- Stoker Pro Engel
- 14
- Indlæg: 8.006
- Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
- Har takket: 1385 gange
- Blevet takket: 800 gange
Re: Rundt omkring el-bilen
Ja. Ved godt at de har lavet en del om så det har noget med c02 udledningen at gøre. Men det må også betyde at to ens modeller med henholdsvis alm benzin motor og en med benzin/hybrid der vil den sidstnævnte vinde i forhold til udledningen.pendec skrev: 08 dec 2020 20:24 Man beregner ikke ejer og reg.afgifter mere efter km de kører, som jeg har forstået det.
FDM har vistnok, rimelig korrekt her, illustreret og forklaret afgifts modellen.
https://fdm.dk/nyheder/bilist/2020-12-n ... -regnes-ud
De nævner også ejerafgiften som ændres:
Så kommer der noget med et skalaknæk på afgifterne og et bundfradrag samt NCAP stjerne indgår også i det.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
-
- Redaktør
- 16
- Indlæg: 5.089
- Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
- Mit fyr: Atmos DC40GD
- Areal: sammenlagt 350 m2
- Brændsel: Bøg
- Fremviser gerne i postnummer: 8370
- Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
- Blevet takket: 468 gange
Re: Rundt omkring el-bilen
Nemlig, derfor stiger en lille økonomisk potte som f.eks. 108 og C1 også i pris, da km/l fradraget i afgiften forsvinderpendec skrev: 08 dec 2020 20:24 Man beregner ikke ejer og reg.afgifter mere efter km de kører, som jeg har forstået det.
FDM har vistnok, rimelig korrekt her, illustreret og forklaret afgifts modellen.
https://fdm.dk/nyheder/bilist/2020-12-n ... -regnes-ud
De nævner også ejerafgiften som ændres: